کارشناس آمریکایی: اکنون زمان ایستادن جلوی تهدیدهای کره شمالی است

یک کارشناس ارشد آمریکایی در حوزه تسلیحات معتقد است کره شمالی باید پیش از آنکه موشک‌های هسته‌ای خود را به سوی خاک آمریکا روانه کند، متوقف شود.

یک کارشناس ارشد تسلیحات: هم اکنون زمان اقدام در برابر تهدیدات کره شمالی استبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ یک کارشناس ارشد آمریکایی در حوزه تسلیحات معتقد است کره شمالی باید پیش از آنکه موشک های هسته‌ای خود را به سوی خاک آمریکا روانه کند، متوقف شود.

«فیلیپ کایل»، تحلیلگر مرکز کنترل تسلیحات هسته‌ای آمریکا هشدار داد: هم اکنون زمان اقدام در برابر تهدیدات کره شمالی است. باید تلاش کرد تا مانع نزدیک شدن تسلیحات کره شمالی به خاک آمریکا شد.

وی ادامه داد: فکر نمی کنم، در حال حاضر، پیونگ یانگ با موشک های هسته ای خود بتواند شهرهای آمریکا را هدف قرار دهد. اما اگر ما به فریب دادن خودمان ادامه دهیم، آنها به زودی موشک های خود را روانه شهرهای آمریکا می کنند. در این مرحله، زمان با ما همراه نیست.

این کارشناس ارشد تسلیحات در حالی چنین اظهار نظری کرده است که روز گذشته سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد با تایید موفقیت آمیز بودن آزمایش بمب هیدروژنی این کشور، بار دیگر آمریکا را تهدید و اعلام کرد آزمایش هسته ای یک اقدام دفاعی و بسته های هدیه برای دولت واشنگتن است.

کره شمالی روز یکشنبه ششمین آزمایش هسته ای خود را که پرتاب یک بمب هیدروژنی 120 کیلوتُنی بود در سایت هسته ای «پانگی-ری» انجام داد. این انفجار موجب وقوع زلزله ای به بزرگی 6.3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین -ریشتر- شد. دولت پیونگ یانگ این آزمایش را موفقیت آمیز اعلام کرد و مدعی شد این بمب از وزن کمی برخوردار است و قابلیت بارگذاری روی موشک های بالستیک را دارد.

در همین حال، کشورهای ژاپن، کره جنوبی و آمریکا ضمن ابراز نگرانی از توسعه تسلیحات هسته ای کره شمالی خواستار رای شورای امنیت برای اعمال تحریم های شدیدتر اقتصادی علیه این کشور شدند. رویه ای که به اعتقاد مقامات روسی «جاده ای به ناکجا آباد» است.


انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار