شینزو آبه: کره شمالی هیچ آینده روشنی ندارد

نخست‌وزیر ژاپن مدعی شد اگر کره شمالی همچنان به آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود ادامه دهد، هیچ آینده روشنی نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن، روز چهارشنبه (امروز) مدعی شد: کره شمالی باید متوجه شود که اگر همین راهی را که در پیش گرفته است ادامه دهد، هیچ آینده روشنی نخواهد داشت. این کشور باید سیاست هایش را تغییر دهد.

شینزو آبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: قصد دارم در دیداری که در هفته جاری با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، در «ولادی وستوک» روسیه دارم، به صورت مجزا با آنها در خصوص وضع کره شمالی گفتگو کنم.

همچنین انتظار می رود در این نشست ولادیمیر پوتین و شینزو آبه در خصوص بهبود روابط اقتصادی و انعقاد یک توافق صلح میان دو کشور مذاکره کنند.

کره شمالی روز یکشنبه یک آزمایش هسته ای موفقیت‌آمیز انجام داد. این ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی بود. بنابر اعلام رسانه های کره شمالی، این یک بمب هیدروژنی پیشرفته بود که می‌توان آن را بر روی موشک های بالستیک بارگذاری کرد.

شینزو آبه پیشتر با محکوم کردن آزمایش هسته‌ای اخیر پیونگ یانگ اعلام کرد: ژاپن به هیچ عنوان نمی تواند آزمایش های هسته ای کره شمالی را تحمل کند و قاطعانه با این مسئله برخورد خواهد کرد.


انتهای پیام/

ادعای شینزو آبه درباره آینده نامطلوب کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار