فالون: کلید حل بحران هسته‌ای کره شمالی در دست چین است

وزیر دفاع انگلیس ضمن اعلام حمایت از موضع همتای آمریکایی‌اش در قبال پیونگ‌یانگ، نقش‌آفرینی چین در حل بحران کره شمالی را خواستار شد.

فالون: کلید حل بحران هسته‌ای کره شمالی در دست چین استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس، امروز چهارشنبه اعلام کرد کلید حل بحران هسته‌ای کره شمالی در دست چین قرار دارد و پکن باید نهایت تلاش خود را برای استفاده از نفود و اهرم فشار خود بر پیونگ‌یانگ بکار گیرد.

او با بیان این مطلب تصریح کرد: «کلید بحران دست چین است، شریان نفت از چین به کره شمالی جریان دارد، ... چین از قدرت اعمال نفوذ بر کره شمالی برخوردار است و بسیاری از اهرم‌های فشار مورد نیار برای تغییر رفتار پیونگ‌یانگ را در اختیار دارد.»‌

وزیر دفاع انگلیس گفت: «جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، و من و دیگر مقامات دولتی به صراحت به این نتیجه رسیده‌ایم که باید همه راه‌های دیپلماتیک ممکن را امتحان کنیم تا شرایط را در وضع کنونی تحت کنترل در بیاوریم و این به معنای همکاری فشرده در نیویورک در طول چند روز آینده به منظور تصویب قطعنامه جدید در سازمان ملل متحد خواهد بود.»‌

مایکل فالون تصریح کرد این به معنای بررسی تحریم‌های کنونی و اطمینان یافتن از این نکته است که مفاد این تحریم‌ها به گونه‌ای مناسب اجرا می‌شود. از همه این‌ها فراتر این به معنای تشدید فشار‌ها بر چین است تا با همسایه خود برخورد کند.

انتهای پیام/

فالون، نقش‌آفرینی چین در حل بحران کره شمالی را خواستار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار