امام جمعه الیگودرز:

مراسم قربانی نماد ذبح نفس و خصلت‌های بدانسانی است

حجت الاسلام ارزنده گفت: مراسم قربانی در روزعید ظاهر عبادت و نمادی برای ذبح نفس و خصلت‌های بد انسانی است تا پس از آن با اخلاص و تقوای بیشتر به درگاه خداوند مقرب شویم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  امام جمعه الیگودرز در خطبه‌های نماز عید قربان گفت: عبادات به دو دسته طولی و عرضی تقسیم می‌شود وعبادات عرضی همان احکامی که باید مد نظر قرار گیرند تا ظاهر عبادات حفظ شود.

وی افزود: عبادات طولی همان روح و حقیقت عبادات که باعث تقرب به خداوند می‌شود و تقوا و اخلاص در انجام اعمال می‌باشد.

حجت الاسلام ارزنده گفت: اجرای مراسم قربانی ظاهر عبادت و نمادی برای ذبح نفس و خصلت‌های بد انسانی است و تقوا واخلاص که ارزش انشان را از لحاظ معنویی بالا می‌برد.

امام جمعه الیگودرز در خطبه دوم ضمن تبریک این عید به مسلمانان بیان نمود: متاسفانه در شب شهادت امام محمد باقر (ع) وروز عرفه عده‌ای مشغول برپایی مجلس عروسی و گناه می‌باشندو به جای اینکه عبادات و راز و نیاز باخداوند مشغول باشند از آن غفلت می‌کنند و به انجام گناه می‌پردازند.

وی به پیام مقام معظم رهبری به حجاج اشاره کرد و افزود: عده‌ای با دشمنان با ترحم و رافت برخورد می‌کنند و با دوستان با شدت برخورد می‌کنند متاسفانه این روش ومنش هم اکنون عده‌ای در کشور شده است.

حجت الاسلام ارزنده گفت: زمانی که خدا را فراموشی کنیم اخلاق وادب دردرون خود را قربانی نموده ایم و اعمالمان در جهت سرکوب فطرت خدا جویی ما خواهند بود.

امام جمعه الیگودرز گفت: هفته گذشته در خطبه‌های نماز جمعه به این نکته اشاره شد که ۵۰ درصد نیروی شهرداری الیگودرز مازاد است که باید در قسمت‌هایی دیگر بکارگیری شوند و به مردم خدمت کنند.

حجت الاسلام ارزنده افزود: متاسفانه برخی در فضای مجازی مطلبی انتشار دادند که امام جمعه در اولین توصیه به شورای شهر خواستار اخراج نیرو‌های مازاد شهرداری شده که کذب محض می‌باشد.

وی در ادامه گفت:متاسفانه مدعیان دین داری همیشه از صدر اسلام تاکنون لطمات جبران ناپذیری به دین و آبروی مومنان وارد نموده اند و هیچ گاه این تهمت‌ها را نمی‌بخشم چرا که این تهمت‌ها منصوب به جایگاه و عواقب جبران ناپذیری بدنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ د 

مراسم قربانی نماد ذبح نفس و خصلت‌های بدانسانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.