نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

وحدت، ضرورت امروز جهان اسلام/ پیام رهبر انقلاب به حجاج تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری وحدت امت اسلامی ضرورت دارد، گفت: پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج تبیین شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز عید قربان در مصلای الغدیر خرم آباد، طی سخنانی ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا، بهترین توشه برای آخرت و مهم ترین سفارش اهل بیت است.

وی به عید سعید قربان اشاره کرد و گفت: این عید سعید اثرات اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و سیاسی فراوانی دارد.

عید قربان، روز بریدن از تعلقات دنیوی است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد عید سعید قربان را روز توجه به هم نوعان دانست و بیان کرد: این روز فرصتی برای الگوگیری از زندگی حضرت ابراهیم، حضرت اسماعیل و حاجر و تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی است.

آیت الله میرعمادی همچنین از روز عید قربان به عنوان روز همبستگی مسلمانان و امت اسلامی در رفع مشکلات جهان یاد کرد و افزود: امروز جهان اسلام گرفتار مشکلات عدیده و فراوانی است.

وی مناسک و مراسم حج را دارویی شفابخش برای جهان اسلام دانست و گفت: عید قربان، روز بریدن از تعلقات دنیوی و غلبه بر هوای نفس است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد اجتماع مسلمانان در نماز و مراسم حج را نمایشی از همبستگی ملت های اسلامی دانست و بیان کرد: این روز مانور بزرگ وحدت امت اسلامی است.

آیت الله میرعمادی در ادامه سخنان خود به پیام مهم رهبر معظم انقلاب به حجاج و مسلمانان سراسر جهان اشاره کرد و گفت: در این پیام وظایف امروز جهان اسلام، علما، نخبگان و ... تعیین شده است.

امروز بیش از هر زمان دیگری وحدت امت اسلامی ضرورت دارد

وی با اشاره به محتوای این پیام و لزوم تبیین ابعاد مختلف آن ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این پیام مسلمانان و جهان اسلام را از شیوه های دشمنان و رویکرد تفرقه افکنانه استکبار آگاه کرده اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه مسلمانان باید در مقابل دشمنان بایستند و عزت اسلامی را حفظ کنند، بیان کرد: امروز دشمن در میدان جنگ نرم وارد شده است.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: ملت های مسلمان و آحاد مسلمانان در سراسر دنیا باید با اتحاد و انسجام، از استمرار فجایع یمن، سوریه، میانمار و ... جلوگیری کنند.

وی خواستار وحدت مسلمانان در راستای احقاق حقوق ملت های مظلوم شد و بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری وحدت امت اسلامی ضرورت دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد بر لزوم جلوگیری از اختلافات مذهبی میان مسلمانان تاکید کرد و گفت: امروز باید از ملت های فلسطین، سوریه، میانمار و ... دفاع کرده و به فریاد آنها برسیم.

تشییع پیکر مطهر شهید «محسن حججی» بستری برای ابراز انسجام و وحدت ملی

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به پیروزی های ارتش سوریه، عراق و حزب الله لبنان در مقابل تروریست های داعش اشاره کرد و گفت: به دنبال عملیات های رزمندگان اسلام بخش های مهمی از شهرهای تصرف شده توسط داعش آزادسازی و پاکسازی شد.

وی ضمن تبریک این پیروزی ها به ملت های مسلمان ادامه داد: این پیروزی های باعث شد پیکر شهید مدافع حرم «محسن حججی» تحویل حزب الله داده شده و در مسیر برگشت به ایران باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد تشییع پیکر مطهر این شهید را بستری برای ابراز انسجام و وحدت ملی و اعلام تنفر از دشمنان و استکبار دانست و گفت: شهید حججی بار دیگر با بازگشت خود به وطن حجت را بر ما تمام می کند.

رفع مشکلات اقتصادی نیازمند روحیه انقلابی است

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته دولت، مهم ترین مطالبه رهبر معظم انقلاب از مسئولان را تولید، اقتصاد و معیشت مردم دانست و یادآور شد: همه دستگاه ها در قبال تحقق اقتصاد مقاومتی مسئول هستند.

وی ضمن دعوت مسئولان و متولیان به تلاش و کوشش برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی و حرکت در مسیر تولید و اشتغال یک وظیفه دینی و انقلابی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با یادآوری اینکه رفع مشکلات اقتصادی و رشد معیشت مردم نیازمند جهت گیری و روحیه انقلابی است، بیان کرد: باید در این زمینه بیش از پیش تلاش و فعالیت شود.

آیت الله میرعمادی در فراز دیگری از سخنان خود از جوانان فعال در اردوهای جهادی تشکر کرد و گفت: این جوانان در راستای محرومیت زدایی تلاش و کوشش می کنند.

 انتهای پیام/ د

تشییع پیکر مطهر شهید «محسن حججی» بستری برای ابراز انسجام و وحدت ملی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.