امام جمعه بروجرد:

عید فطر روز شرف حضور در پیشگاه الهی

امام جمعه بروجرد گفت: نسل‎کشی در یمن در سایه سکوت مرگبار سازمان‎های بین‎المللی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‎الاسلام حسن ترابی صبح امروز در خطبه‎های نماز عید سعید فطر در جمع نمازگزاران این شهرستان گفت: نسل‎کشی مسلمانان مظلوم و بی‎دفاع یمن در سایه سکوت مرگبار و ننگین سازمان‎های بین‎المللی ادامه دارد.

وی گفت: در حالی آل سعود همچنان به جنایات وحشیانه خود در یمن ادامه می‎دهد که سازمان ملل متحد اخیرأ اعلام کرده است، تا ماه آینده ابتلا به بیماری وبا در این کشور از مرز 300 هزار نفر می‎گذرد.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه 3 سال از تهاجم آل سعود به کشور یمن می‎گذرد،گفت: هم اکنون 17 میلیون یمنی با کمبود مواد غذایی مواجه‎اند و 7 میلیون نفر از آنها در آستانه قحطی به سر می‎برند.

حجت‎الاسلام ترابی افزود: در طول این 3 سال بیش از 8 هزار نفر از مسلمانان بی‎گناه و بی‎پناه یمن به شهادت رسیده‎اند و هزاران نفر از آنها مجروح و زخمی شده‎اند، اما ملت یمن با مقاومت مثال‎زدنی، آل سعود را به زانو درآورده و به زودی پیروزی خود در برابر استکبار جهانی و مزدوران منطقه‎ای آنها را جشن می‎گیرد.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس در ایران و دیگر کشورهای جهان افزود: قریب به 40 سال است که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس روز ضدیت با موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی است.

امام جمعه بروجرد تاکید کرد: در روز جهانی قدس امواج سهمگین این طوفان ضد صهیونیستی هر سال کوبنده‎تر از سال‎های قبل می‎شود و این خروش تا نابودی این رژیم غاصب و جعلی ادامه دارد.

ترابی با اشاره به ابتکار نورانی امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس گفت: این ابتکار امام راحل امروزه اهمیت مضاعفی یافته و بخش عمده‎ای از توطئه‎های رژیم صهیونیستی و همدستان آنها علیه مسلمانان را خنثی کرده است.

وی افزود: امسال روز جهانی قدس در حالی برگزار شد که تحولات منطقه در حال وقوع است، در هم پیچیدن طومار خود ساخته گروهک تکفیری-تروریستی داعش در عراق و سوریه پدیدآورندگان و حامیان این غده سرطانی بدخیم را به شدت نگران کرده است و آنها به فکر راه دیگری برای فرصت دادن به رژیم غاصب صهیونیستی و تقویت آن در مقابل جبهه مقاومتت هستند.

امام جمعه بروجرد سپس به سفر ترامپ به عربستان و سرزمین‎های اشغالی و به راه انداختن ناتو عربی علیه جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت اشاره و تاکید کرد:از سویی تحولات درون خاندان آل سعود که منجر به ولیعهدی بن سلمان شد، یکی دیگر از پیامدهای سفر ترامپ به منطقه بود که ثمره‎ای جز تضعیف موقعیت آمریکا در منطقه و تقویت جبهه مقاومت را به دنبال ندارد.

ترابی در بخش دیگری از سخنان خود عید فطر را روز شرف حضور در پیشگاه الهی خواند و افزود: عید فطر روز رسیدن به سعادت، فلاح و رستگاری، روز پیروزی بر نفس اماره و شهوات است.

وی روز عید را روز پیروزی در جهاد اکبر دانست و گفت: ماه مبارک رمضان میدان بزگ تلاش و مجاهدت برای طی کردن مراحل رشد و کمال معنویات بود و عید سعید فطر روز رسیدن به مقام قرب الهی در مهمانسرای خداوند متعال است.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.