امام جمعه دورود:

ترویج ازدواج آسان از مصادیق تمدن نوین اسلامی

امام جمعه دورود گفت: ترویج و نهادینه کردن ازدواج آسان از مصادیق ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام رضا حقیان روز دوشنبه در نماز عید فطر دورود در بلوار معلم این شهر گفت: قانون گرایی و الزامات آن، ارتقای وجدان کاری، حفاظت از محیط زیست و ایجاد روحیه نقد و انتقاد مبتنی بر اخلاق اسلامی از دیگر مصادیق تمدن توین اسلامی می‌باشند.

وی پذیرش انتقاد دلسوزانه از سوی مسئولان و همه مردم، گسترش روحیه شور و مشورت در امور مختلف و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را از دیگر مصادیق تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: برای تحقق تمدن اسلامی باید کیفیت تولیدات داخلی ارتقا یابد و روحیه و فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی ترویج شود.

امام جمعه دورود با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ پوشش ایرانی اسلامی و فرهنگ رفتار سیاسی در جامعه اسلامی گفت: رعایت حقوق همسر، فرزندان و شهروندان برای ایجاد تمدن نوین اسلامی ضروری است.

وی هدف و فلسفه انقلاب اسلامی را از نگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی احیای اسلام دانست و افزود: براساس نظریه مقام معظم رهبری رسیدن به تمدن نوین اسلامی مستلزم اقداماتی شایسته در ۲ بخش سخت افزاری و متنی است.

حجت الاسلام حقیان در ادامه گفت: در ۳۸ سال گذشته در بخش سخت افزاری تمدن نوین اسلامی اقدامات بسیار شایسته‌ای را در کشور انجام داده و گام‌های بسیار ارزشمندی توسط مردم فهیم و بصیر برداشته شده است، اما در بخش متنی و اصلی یک سری ضعف‌های اساسی وجود دارد که باید مرتفع شوند.

نماز پر فیض عید سعید فطر با حضور جمع زیادی از مردم مومن و خداجوی دورود پس از یک ماه عبادت و بندگی پروردگار در چندین نقطه شهرستان دورود برگزار شد.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.