امام جمعه دورود:

منشاء آتش افروزی و تمام فتنه‌ها در منطقه آمریکا است

امام جمعه دورود گفت:منشاء آتش افروزی و تمام فتنه‌ها، در عراق،سوریه،یمن و ... نظام سلطه به سرکردگی آمریکا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ همزمان با دهم ذی‌الحجه الحرام و عید سعید قربان، مراسم اقامه نماز عید قربان در مصلای امام خمینی (ره) دورود به امامت امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

حجت السلام والمسلمین رضا حقیان امام جمعه دورود در این مراسم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر ساله در ایام حج از سوی بنیان گذار جمهوری اسلامی امام (ره) و سپس در تداوم آن رهبر حکیم و فرزانه ی انقلاب پیامی به این کنگره عظیم جهانی اعلام و ابلاغ می‌شود که رهبر انقلاب در پیام امسال به دو مشکل اساسی اشاره کرده‌اند.

وی افزود:یکی از آنها مشکل مادی گرایی و دوری از معنویت بوده که تعبیر ایشان یک ناامنی اخلاقی و دیگری آتش افروزی و فتنه ی بین مسلمین توسط اجانب است که به نام اسلام در سطح جهان به نام ناامنی سیاسی شکل می‌گیرد.

امام جمعه دورود عامل ناامنی را غفلت و تهاجر دشمنان معرفی کرده و حج را عامل حرکت در مسیر الهی دانست و عنوان کرد:در این عبادت و مراسم معنوی انسان‌ها به خدا نزدیک‌تر شده و از غفلت زدوده می‌شوند.

وی گفت: حج،در جهت پایبندی به ارزش‌های دینی و تبلیغ و ترویج معنویت به عنوان یکی از عناصر تضمین کننده و تامین کننده سعادت دنیوی و اخروی، نقش مهمی در جهت آگاه سازی ملت‌ها نسبت به توطئه‌های نظام سلطه در جهان دارد.

حقیان گفت:منشاء آتش افروزی و تمام فتنه‌ها، در عراق،سوریه،یمن و ... نظام سلطه به سرکردگی آمریکا است.

وی افزود: نظام سلطه با همراهی رژیم صهیونیستی، انگلیس و برخی دیگر از کشورهای اروپایی به منظور تامین منافع خودشان از ابزار ایجاد اختلاف در بین مسلمین استفاده می‌کنند.

حقیان در ادامه گفت: راه صحیح در پایبندی به بخش معنویت،توجه به فرامین بزرگان دین و دین شناسانی همچون رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی است.

شایان ذکر است،به دلیل همزمانی عید قربان با روز جمعه و اقامه نماز عید،امروز نماز جمعه اقامه نمی‌شود.

انتهای پیام/ د

نماز باشکوه عید قربان در پلدختر اقامه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.