مقام پارلمانی کره‌جنوبی: کره‌شمالی سال آینده موشک‌های قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای خواهد داشت

یک مقام پارلمانی کره جنوبی اعلام کرد پیونگ‌یانگ تا پایان سال آینده به موشک‌های قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای مجهز خواهد شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، یک مسئول پارلمانی کره جنوبی امروز به نقل از یک فرمانده نظامی بلندپایه آمریکا نقل کرد که کره شمالی تا پایان سال آینده میلادی موشک های قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک های هسته ای خواهد داشت.

«کیم یونگ وو»، رئیس کمیته دفاعی پارلمان کره جنوبی این سخنان را پس از بازگشت از سفر به واشنگتن که به همراه هیئتی از کره جنوبی به آنجا رفته بود، بیان کرد. وی در این سفر با «هری هریس»، فرمانده نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام دیدار کرد.

کیم یونگ وو در این خصوص گفت: طبق اظهارات هریس، کره شمالی می تواند تا سال 2018 موشک های قاره پیما که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارند را تولید کند. وی در ادامه تصریح کرد ما با بحرانی بسیار خطرناک مواجه هستیم.

گفتنی است کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که در سال 2011 به قدرت رسیده، تا کنون 50 موشک بالستیک شلیک کرده که این عدد تقریبا 3 برابر آن تعدادی است که در زمان کیم جونگ ایل ( پدر رهبر کنونی کره شمالی) مابین سالهای 1994 تا 2011 شلیک شده بود.

کارشناسان می گویند آزمایش های اخیر از جمله آزمایش دو موشک قاره پیما که در ماه ژوئیه انجام شد، نشان دهنده آن است که کره شمالی توانسته است امکانات سامانه های موشکی خود را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است این آزمایش های موشکی بیش از 97 میلیون دلار برای خزانه کره شمالی هزینه در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

تجهیز کره شمالی به موشک های قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار