فرانس بیست و چهار: کره شمالی هر چه بیشتر در انزوا قرار می‌گیرد مصمم‌تر می‌شود

فرانس بیست و چهار گزارش داد تهدیدهای آمریکا و تحریم‌های سازمان ملل به هیچ وجه نتوانستند رهبر کره شمالی را از آزمایش موشکی منصرف کنند.

فرانس بیست و چهار : کره شمالی هر چه بیشتر در انزوا قرار می‌گیرد مصمم‌تر می‌شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، کره شمالی موشکی بر فراز آسمان ژاپن شلیک کرد و کیم جونگ اون، رهبر این کشور از قصد خود برای شلیک موشکی دیگر خبر داد. شورای امنیت در نشست اضطراری که در این رابطه برگزار کرد، به اتفاق آراء این آزمایش موشکی را محکوم کرد، اما به تحریم پیونگ یانگ تصمیم نگرفت.

مجری فرانس بیست و چهار از گزارشگر این شبکه در سئول سوال کرد: به نظر می رسد هیچ چیز نمی تواند کیم جونگ اون را منصرف کند. گزارشگر گفت: بله، همین طور است. کیم جونگ اون وعده شلیک یک موشک بالستیکی دیگر بر فراز آسمان ژاپن را داده است. این تصمیم یک مبارزه طلبی دیگر از سوی رهبر کره شمالی است. مطبوعات کره شمالی صبح امروز تصاویری غرورآمیز از کیم جونگ اون در حال نظارت بر شلیک این موشک را منتشر کردند. واکنش لفظی شورای امنیت، تهدید های آمریکا که گفته است تمامی گزینه ها در مورد کره شمالی روی میز است، هیچ تاثیری بر عزم کره شمالی نگذاشته است. ما امروز شاهد فاصله گرفتن چین متحد کره شمالی از این کشور هستیم. اما به نظر می رسد که کره شمالی هر چه بیشتر در انزوا قرار می گیرد و بیشتر تهدید می شود، در عزم خود در نمایش قدرت بازدارندگی هسته ای اش مصمم تر می شود. از این رو می توان انتظار داشت که کره شمالی مجددا به شلیک موشک مبادرت کند و یک آزمایش هسته ای زیرزمینی نیز دور از ذهن نیست. چرا که به گفته سرویس های امنیتی کره جنوبی، زمینه سازی برای انجام چنین آزمایشی به پایان رسیده است.

مجری سوال کرد: توکیو و واشنگتن خواستار وضع تحریم های شدید تر علیه کره شمالی هستند و بحث تحریم نفتی مطرح شده است. اما به نظر نمی رسد که چین و روسیه با این تحریم موافق باشند. این طور نیست؟ گزارشگر گفت: بله. تحریم هایی که تا به امروز علیه کره شمالی وضع شده اند، بی اثر بوده اند. آمریکا و ژاپن خواستار تحریم نفتی علیه این کشور هستند، چرا که تحریم نفتی تنها راه موجود برای فلج کردن اقتصاد کره شمالی است. اما احتمال این که روسیه و چین با چنین تحریمی موافقت کنند بسیار ضعیف است. زیرا مسکو و پکن توسل به سلاح هسته ای از سوی کره شمالی در صورت در تهدید قرار گرفتن این کشور را غیر محتمل نمی دانند. در خطر قرار گرفتن کره شمالی فاجعه ای غیر قابل کنترل به دنبال خواهد داشت. از طرف دیگر تحریم علیه کره شمالی نیز به درستی اعمال نمی شود. مرزهای مشترک کره شمالی و چین چندان مطمئن نیستند. 

 

انتهای پیام/

 

عزم کره شمالی برای نمایش توانایی موشکی خود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار