الجزیره گزارش داد:

یک بام و دو هوای ترامپ در قبال کره شمالی/ آمریکا نمی‌داند چه راهی را در برابر اقدامات کیم جونگ اون در پیش بگیرد

رئیس‌جمهور آمریکا در حال ارائه پیام‌های متناقضی درباره چگونگی مدیریت رفتارهای کره شمالی است.

یک بام و دو هوای ترامپ در قبال کره شمالی/ آمریکا نمی‌داند چه راهی را در برابر اقدامات کیم جونگ اون در پیش بگیردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی؛ وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد نمی توان دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک در قبال کره‌ شمالی را رد کرد اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت گفتگو پاسخ ما به کره شمالی نیست.

روز سه شنبه، کره شمالی یک موشک بالستیک را بر فراز ژاپن شلیک کرد و وعده داد به آزمایش هایش ادامه خواهد داد.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا گفت: «ما هرگز گزینه دیپلماتیک را رد نکرده ایم. ما به همکاری با یکدیگر ادامه می دهیم. من و آقای وزیر (وزیر دفاع ژاپن) مسئولیت های خود را در زمینه حفاظت از کشور و مردم خود با یکدیگر به اشتراک گذاشتیم. ما همکاری های قدرتمندی با یکدیگر داریم.»

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره درباره تأثیر برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی بر تنش ها در شبه جزیره کره گفت: «این رزمایش یازده روز است که ادامه دارد و قرار است روز پنجشنبه به پایان برسد. امید می رود با پایان این رزمایش تنش ها در شبه جزیره کره نیز کاهش یابد. این رزمایش هر سال برگزار می شود و کره شمالی نیز با اقدامات تحریک آمیز هر سال به آن واکنش نشان می دهد. زیرا آنها بر این باورند این اقدام در واقع تمرینی برای یک حمله تحت فرماندهی آمریکا علیه کره شمالی است و طی چند هفته گذشته هم شاهد بودیم که چین و روسیه خواستار توقف این رزمایش شدند و همچنین خواستار برگزاری گفتگو برای متوقف شدن آزمایش هایش موشکی کره شمالی شدند. آمریکا البته در این میان عقب نشینی هایی داشته است. امسال در مقایسه با سال های گذشته تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در این رزمایش با کاهش حدود سی و پنج درصدی همراه بود اما مقامات آمریکایی اعلام کردند این کاهش ارتباطی به افزایش تنش ها در شبه جزیره کره یا درخواست های روسیه و چین ندارد. کره شمالی نیز ضمن نادیده گرفتن درخواست ها برای متوقف کردن برنامه موشکی اش، روز شنبه سه موشک شلیک کرد و روز سه شنبه نیز یک موشک بر فراز ژاپن شلیک کرد. به همین دلیل تنش های زیادی در منطقه وجود دارد و کاهش این تنش ها به زمان زیادی نیاز دارد. همچنین نگرانی های زیادی درباره روز نهم ماه سپتامبر وجود دارد که روز تأسیس کره شمالی است و سال گذشته در چنین روزی بود که این کشور یک آزمایش هسته ای انجام داد.»

مجری الجزیره گفت ترامپ در توئیتر خود نوشت گفتگو واکنش ما به کره شمالی نیست. آیا از این سخنان می توان این گونه برداشت که گزینه نظامی در ارتباط با کره شمالی همچنان مد نظر است؟

خبرنگار الجزیره در پاسخ به این سوال گفت: «شما قبلا اشاره کردید که پیام های ضد و نقیضی از واشنگتن مطرح می شود و پیام های دولت ترامپ تا حدودی سردرگم کننده است. او در حالی این مطلب را در توئیتر خود گذاشت که وزیر دفاعش از یافتن یک راه حل دیپلماتیک سخن گفت. فکر می کنم کسی انتظار یک واکنش نظامی را به این زودی ها ندارد. فکر می کنم تأکید آمریکا و ژاپن که این کشور نیز عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است، بر این است که تحریم های بیشتری علیه کره شمالی اعمال شود. در نشست قبلی شورای امنیت پیام قاطعی صادر شد اما حرفی از تحریم های جدید زده نشده است و این کشورها می خواهند چین و روسیه را در اعمال این تحریم ها با خود همراه کنند. پس از این نشست، در روز چهارشنبه نخست وزیر ژاپن با رئیس جمهور کره جنوبی گفتگو کرد و آنها اعلام کردند که خواهان اعمال تحریم های تازه ای از سوی شورای امنیت علیه کره شمالی هستند و همچنین خواستار افزایش فشارها تا شدیدترین سطح ممکن علیه پیونگ یانگ هستند تا بتوان آنها را به پای میز مذاکره کشاند.»

 

انتهای پیام/

 

راهکار ترامپ برای مقابله با کره شمالی

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
هردو هاپ
-
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
پت ومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
اینکار از نظر اقتصادی به نفع آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
اصلا جنگ وخرابکاری با سیاست جمهوری اسلامی ایران مغایرت دارد بهانه ای برای دزدی و چپاول ملتهای دنیا واسیر کردن افکار عمومی بنفع خودشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
ایناخودشونم تکایفشون با خودشون مشخص نیست بلا تکلیفن ولی اگه هم جنگی بشه امیدوارم کره ببره
آخرین اخبار