انتقاد دادستان اسبق آمریکا از درخواست ترامپ برای مختومه کردن پرونده کلانتر بدنام آریزونا

دادستان کل آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری اوباما، از ترامپ به سبب تحت فشار قرار دادن جف سشنز برای بستن پرونده «جو آرپایو» به شدت انتقاد کرد.

انتقاد دادستان اسبق آمریکا از درخواست ترامپ برای مختومه اعلام شدن پرونده کلانتر آریزونابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، اریک هولدر، دادستان کل آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما، از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی این کشور، به سبب تحت فشار قرار دادن جف سشنز، دادستان کل آمریکا، برای بستن پرونده «جو آرپایو»، کلانتر بدنام و مهاجرستیز ایالت آریزونا، به شدت انتقاد کرد.

هولدر که در فاصله سال‌های 2009 میلادی تا 2014 دادستان کل آمریکا بود، در یک پیام توییتری نوشت اوباما هرگز از او نخواسته بود پرونده‌ای را مختومه اعلام کند. هولدر روز گذشته (یکشنبه)، در صفحه توییتر خود نوشت: تعداد دفعاتی که اوباما در مدت شش سالی که من دادستان کل آمریکا بودم با من تماس گرفت و از من خواست پرونده‌ای را مختومه اعلام کنم «صفر» است.

روزنامه واشنگتن پست روز شنبه در گزارشی فاش کرد ترامپ از سشنز خواسته بود از محاکمه آرپایو صرف‌نظر کند. پس از ممانعت سشنز از چنین اقدامی، ترامپ روز شنبه در یک تصمیم جنجالی دیگر، خود با صدور حکمی این کلانتر را مورد عفو قرار داد. این در حالی است که آرپایو به دلیل سرپیچی از حکم قاضی مبنی بر توقف بازداشت شهروندان آمریکایی –که به اعتقاد این کلانتر مهاجران غیرقانونی بودند– به 6 ماه حبس محکوم شده بود.

 

انتهای پیام/


انتقاد اریک هولدر از ترامپ به سبب تحت فشار قرار دادن دادستان کل آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار