درخواست ترامپ از دادستان کل آمریکا برای بستن پرونده کلانتر بدنام آریزونا

برخی مقامات آمریکایی اعلام کردند دونالد ترامپ پیشتر از جف سشنز درخواست کرده است پرونده «جو آرپایو» را ببندد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از سی‌ان‌ان، تعدادی از مقامات آمریکایی اعلام کردند: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از «جف سشنز»، دادستان کل این کشور درخواست کرده بود که پرونده «جو آرپایو»، کلانتر بدنام آریزونا، را ببندد.

سه مقام آگاه به این مسئله در این خصوص اعلام کردند: جف سشنز در پاسخ به درخواست دونالد ترامپ گفته بود که برای یک رئیس جمهور مناسب نیست که در چنین پرونده‌ای دخالت کند. در نهایت دونالد ترامپ تصمیم گرفته است که از چنین درخواستی صرفنظر کند و در نهایت اگر آرپایو متهم شد، او را مورد عفو قرار دهد.

این در حالیست که زمانی که از سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، در خصوص مذاکره ترامپ و دادستان کل آمریکا پرسش شد، وی گفت: بسیار طبیعی است که رئیس جمهور کشور در خصوص مسائل قانونی با وکلای دولتی گفتگو کند.

وزارت دادگستری تاکنون به این مسئله واکنشی نشان نداده است.

دونالد ترامپ روز گذشته یک تصمیم جنجالی دیگر گرفت و با صدور حکمی جو آرپایو را مورد بخشودگی قرار داد. اینکه دونالد ترامپ حکم عفو این کلانتر بدنام آریزونا را تنها چند ساعت پیش از وقوع توفان وحشتناک هاروی در خلیج مکزیک اعلام کرد، انتقاد بسیاری را به دنبال داشت.

بنا بر حکم صادر شده علیه آرپایو، او به گذراندن شش ماه زندان محکوم شده بوده و دوران محکومیت وی از پنجم اکتبر آغاز می‌شود. کلانتر بدنام آریزونا ماه گذشته متهم شد که حکم قاضی فدرال درباره توقف شهروندان را که به عقیده آرپایو مهاجران غیرقانونی بوده‌اند، نادیده گرفته است.

انتهای پیام/

درخواست ترامپ از دادستان کل آمریکا برای بستن پرونده کلانتر نژادپرست آمریکایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار