انتقاد مقام دولت اوباما از درخواست ترامپ برای بسته شدن پرونده کلانتر بدنام آریزونا

مدیر ارتباطات سابق باراک اوباما از دونالد ترامپ به دلیل درخواست او از دادستان کل آمریکا برای بستن پرونده «جو آرپایو» به شدت انتقاد کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «دانیل فایفر»، مدیر ارتباطات سابق «باراک اوباما»، رئیس جمهور پیشین آمریکا از «دونالد ترامپ» به دلیل درخواست از «جف سشنز»، دادستان کل این کشور، برای بستن پرونده کلانتر بدنام آریزونا، به شدت انتقاد کرد و گفت: «اگر این خبر صحت داشته باشد، می‌تواند باعث استیضاح ترامپ شود.»

او روز گذشته در حساب توییتر خود نوشت: درخواست رئیس جمهور از دادستان کل آمریکا برای بستن پرونده کسی که هم‌عقیده اوست، می‌تواند به استیضاح او (ترامپ) منجر شود.

واشنگتن پست در گزارشی نوشت دونالد ترامپ پیشتر از جف سشنز درخواست کرده است که پرونده «جو آرپایو»، کلانتر بدنام آریزونا، را ببندد، اما وی پس از آنکه متوجه شد درخواست برای بستن یک پرونده چه عواقبی می‌تواند برای رئیس جمهور داشته باشد، تصمیم گرفت پس از متهم شدن آرپایو، او را مورد عفو قرار دهد.

دونالد ترامپ روز جمعه با صدور حکمی جو آرپایو را مورد عفو قرار داد. جو آرپایو از مخالفان سرسخت قوانین مهاجرت به آمریکاست. وی ماه گذشته میلادی متهم شد که حکم قاضی در خصوص توقف بازداشت شهروندان را –که به عقیده وی مهاجران غیرقانونی بوده‌اند- نادیده گرفته است. بنابر حکم صادرشده علیه آرپایو، وی به گذراندن ۶ ماه حبس محکوم شده بود.

اینکه دونالد ترامپ چنین شخصی را مورد عفو قرار داده است، انتقاد تعداد زیادی از اعضای حزب دموکرات و جمهوری‌خواه را به دنبال داشت. برخی این اقدام دونالد ترامپ را خلاف قانون دانستند. برخی دیگر هم اعلام کردند که دونالد ترامپ با استفاده از قدرت ریاست جمهوری قصد دارد از نژادپرستی حمایت کند.


انتهای پیام/

مشاور اوباما از درخواست ترامپ برای بسته شدن پرونده کلانتر نژادپرست آمریکایی انتقاد کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار