قائم مقام مشارکت های مردمی بهزیستی کشور؛

دستگیری از نیازمندان،یک نوع مسئولیت اجتماعی

قائم مقام مشارکت های مردمی بهزیستی کشور گفت: دستگیری از نیازمندان،یک نوع مسئولیت اجتماعی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ دکتر کوزه گر،قائم مقام مشارکت های مردمی بهزیستی کشور در نشست تخصصی با خیران بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت : مسئولیت اجتماعی در فرهنگ و تمدن ما ریشه دارد و کار نیک کردن، شاد کردن و دستگیری از نیازمندان یک نوع مسئولیت اجتماعی است .دستگیری از نیازمندان،یک نوع مسئولیت اجتماعی


وی با بیان اینکه دولت نمی تواند همه مسائل و مشکلات مردم را پاسخگو باشد افزود: خیران و مؤسسات خیریه شکل گرفتند تا بتوانند نیازهای مردم را پاسخگو باشند و ما در زمینه های مسئولیت اجتماعی و نهادهای غیردولتی پیشرو هستیم .

قائم مقام مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی کشور با بیان اینکه ۸هزار خیر در سامانه بهزیستی کشور ثبت هستند،گفت: ۵۶۰‌میلیارد تومان کمک های نقدی و غیر نقدی توسط خیران جمع آوری شده است .

کوزه گر با بیان اینکه بخشی از امورات از جمله خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر به سازمان بهزیستی واگذار شده است،افزود: به دلیل کمبود اعتبارات سازمانی، از خیران بزرگوار در جهت خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر کمک می گیریم .

قائم مقام مشارکتهای مردمی گفت : دبیرخانه مسئولیت اجتماعی در سازمان بهزیستی شروع بکار کرده که ما میتوانیم از تک تک افراد ،داوطلبان خیر،پزشکان و همه اقشار فهیم دعوت کنیم تا با ثبت نام خود در سامانه بهزیستی،ما را در این امر خطیر یاری کنند .

کوزه گر از همایش بزرگ مسئولیت اجتماعی خبر داد و افزود: قصد داریم سالی یک بار همایش بزرگ مسئولیت اجتماعی را برگزار کنیم و افراد موفق در این زمینه تندیسی از طرف ریاست محترم جمهور دریافت کنند .

وی با بیان اینکه همایش ملی خیران در شهریور ماه برگزار می شود،گفت: این همایش با هدف تقدیر از خیران و نیکوکارانی که در جهت نهادینه شدن نیکوکاری و مسئولیت اجتماعی گام برمیدارند،انجام خواهد شد .

کاهش 9 درصدی آمار طلاق در استان

عرب نژاد،مدیر کل بهزیستی استان خراسان جنوبی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه بخش عظیمی از فعالیت های بهزیستی به بخش غیر دولتی واگذار شده است،گفت : کمک رسانی به معلولان از لحاظ مالی را دولت می تواند تا حدی پاسخگو باشد ولی در زمینه بخش عاطفی ، روانی کوکان بی سرپرست ، بد سرپرست و معلول،خیران می توانند کمک به سزایی کنند .

وی با بیان اینکه آمار طلاق در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته۸/۸  درصد کاهش داشته است،افزود:بهزیستی در زمینه سلامت اجتماعی فعالیت های مهمی انجام داده است.

مدیر کل بهزیستی استان خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری همایش کشوری معاونان مشارکتهای مردمی ، اشتغال و موسسات غیر دولتی بهزیستی کشور گفت: از مهمترین دستاوردهای این همایش را افتتاح اورژانس اجتماعی درمیان ، توانبخشی مبتنی بر جامعه  cbr بصورت پایلوت در ۲ شهرستان استان خراسان جنوبی، افتتاح خانه فرزندان بی سرپرست ۳_۶ سال است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.