تبریز؛

اخلاق رسانه‌ای نقطه‌ی تلاقی علم اخلاق و علم خبری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه رسانه‌های گروهی در جوامع گسترش یافته و در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند، تصریح کرد: اخلاق رسانه‌ای نقطه‌ی تلاقی علم اخلاق و علم خبری است و بر این اساس خبرنگار باید حق مدار، عدالت خواه و مردمدار باشد.

اخلاق رسانه‌ای نقطه‌ی تلاقی علم اخلاق و علم خبری استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نشست صمیمی خبرنگاران صداوسیما و باشگاه خبرنگاران جوان به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگار و اهل قلم نسبت به سایر اعضای جامعه باید از هر جهت تقدم داشته باشند تا بتوانند مشکلات جامعه را با دقت منعکس نموده و به موقع اطلاع رسانی نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در کشور ما خبرنگار دارای شأن اجتماعی و مقام خاصی است و پاسداشت و تکریم جامعه‌ی خبری متعهد به آرمان های امام (ره)، انقلاب اسلامی و اهداف مقدس مقام معظم رهبری فرض و ضروری است.

آل هاشم با بیان اینکه رسانه‌های گروهی در جوامع گسترش یافته و در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند، تصریح کرد: اخلاق رسانه‌ای نقطه‌ی تلاقی علم اخلاق و علم خبری است و بر این اساس خبرنگار باید حق مدار، عدالت خواه و مردمدار باشد.

امام جمعه مردم تبریز ادامه داد: خبرنگار باید برای جامعه خیرخواه بوده و در حرفه خود شجاعت و شرافت داشته باشد همچنین اصل پرهیز از فریبکاری و غوغاسالاری را همواره مد نظر قرار دهد.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه معمار فکری جامعه هستند، اذعان داشت: از جمله عواملی که اصحاب رسانه را از اخلاق و درستکاری دور می‌کند تکیه بر ظن و گمان به جای علم و یقین است.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه نباید هوای نفس مانع از انتشار خبر درست باشد اظهار کرد: شتاب‌زدگی هم نباید مانع از انتشار خبر درست و دقیق شود است به ویژه در این شرایط کشوری که در مقطع حساس قرار داریم.

امام جمعه تبریز افزود:باید زمینه ای در صدا و سیما فراهم کرد تا بتوان از پیشکسوتان عرصه رسانه نیزاستفاده کرد.

مدیر کل سازمان صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت:همانطور که خبرنگاری شغل و حرفه مقدسی است خبرنگاران باید با بهره گیری از بیانات مقام معظم رهبری و تکیه بر سواد رسانه ای بتوانند رسالت خبری خود را به درستی به انجام برسانند.

محمدحسین لطیفی افزود: بزرگترین رسالت یک خبرنگار در کنار صداقت ،دلسوزی وی برای جامعه و نظام و ملت باید باشد.

معاونت اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز گفت: خبرهای صدا و سیما بر اساس سیاستهای رسانه ملی تهیه و پخش می شود تلاش حوزه اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی کمک به توسعه استان و حل مسائل و مشکلات پیش روی جامعه است.

وی در ادمه به ارائه عملکرد واحدمرکزی خبر و باشگاه خبرنگاران در سال گذشته پرداخت و گفت: سال گذشته که به نام اقتصاد مقامتی نامگذاری شده بود واحد مرکزی خبر به همت خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان توانست ۵۰۰ گزارش تولیدی از اقتصاد مقامتی طراحی و پخش کند.

صادقی با اشاره به برنامه های تبریز2018 گفت:یکی از اولویت های اصلی معاونت خبر استان معرفی جاذبه های گردشگری استان برای جذب گردشگر و توریست می باشد که بر همین اساس برنامه ائل سسی در بخش خبری راه اندازی شده و توانسته تاکنون نقطه نقطه استان را برای گردشگران بشناساند.

وی با اشاره به رضایت ۷۹% مردم از اخبار و گزارش های تولیدی مرکز آذربایجان شرقی گفت:باید این رضایت مندی را قدر دانسته و برای هرچه بهتر شدن برنامه ها و اخبار و تولیدات به روز استان تلاش مضاعف کرد.

مهدی صادقی همچنین افزود : استان آذربایجان شرقی همیشه جزو سه استان برترکشور در زمینه دریافت و پخش اخبار بوده است.

گفتنی است:در پایان این مراسم از خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان و واحد مرکزی خبر صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تجلیل شد.

 

انتهای پیام/ش

اصحاب رسانه معمار فکری جامعه هستند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار