کرمان؛

هشدار به خانواده های درگیر اعتیاد

رئيس اداره برآورد معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان كرمان، درباره ناهنجاری های موجود در خانواده های درگير اعتياد هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، سرهنگ صفی نتاج گفت: باتوجه به بررسی های انجام شده توسط برآورد اجتماعی در راستای پيشبرد اهداف و كاهش آسيب های اجتماعی، يكی از معضلات تهديدكننده بنياد خانواده ها، اعتياد است، كه دلايل گرايش به اين معضل هم، بيشتر نيازهای روانی و اجتماعی می باشد.
وی افزود: نتايج برآوردهای انجام شده توسط كارشناسان، نشانگر اين است كه در برخی اعتقادات خاص در جامعه، نگاه به معتادان، بسيار متفاوت است، چراكه بيشتر به آنها به ديد يك مجرم نگاه می شود تا يك بيمار، و اين كار برگشت آنها را دشوار می كند.
سرهنگ صفی نتاج با ابراز نگرانی از افزايش زنان معتاد افزود: اين قشر جامعه درصورت اعتياد، با ديدی دوچندان منحرف مورد توجه هستند، چرا كه مصرف مواد به خودی خود، به معنی تخطی از هنجارهای اجتماعی است و علاوه بر آن، زنان با اعتيادشان، از حدود انتظارات سنتی درمورد نقش همسر، مادر و پرورش دهنده خانواده تجاوز می كنند.
وی گفت: مصرف مواد به ويژه در زنان، با عوامل روان شناختی و اجتماعی، از قبيل خشونت عليه آنان، فقر و فقدان قوانين مربوط به حقوق اصلی انسان مرتبط است، كه افسردگی و ناكامی ناشی از عوامل فوق، اين زنان را مجبور می كند برای فرار از واقعيت های خشن زندگی، به آرام بخش ها و ديگر مواد روان گردان روی بياورند، و اين وابستگی بدون در نظر گرفتن عواقب آن، هم به سلامت خودشان آسيب می زند، هم به سلامت بچه ها و ديگر اعضای خانواده و به خصوص در زنان باردار، باعث ايجاد اختلالات روانی و جسمی در جنين می شود.
رئيس اداره برآورد معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان، با اشاره به ايجاد نقش های جديد اجتماعی و اقتصادی جامعه امروز برای زنان، در كنار نقش های سنتی آن ها، بيان داشت: تنش های همراه با اين نقش های جديد، باعث ايجاد آسيب شديد زنان شده، و روی آوردنشان به مواد مخدر را تسهيل می كند.
انتهای پیام/ی

هشدار به خانواده های درگیر اعتیاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار