کرمان؛

تکذیب علت فوت دوتن از اهالی روستای سرجنگل‌ عنبرآباد

رئیس شبکه آب و فاضلاب روستایی عنبرآباد گفت: سرجنگل عنبرآباد دارای ۳۰ خانوار است که هیچ گونه شبکه آب فاضلاب روستایی در این منطقه وجود ندارد .

تکذیب علت فوت دوتن از اهالی روستای سرجنگل‌ عنبرآبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،چند روز پیش در فضای مجازی خبری مبنی بر فوت دونفر از اهالی روستای سرجنگل‌ عنبرآباد به دلیل مصرف آب آشامیدنی ناسالم ، توجه خبرنگار مارا به‌خود جلب کرد و طبق پیگیری ها و اطلاعات به دست آماده علت فوت تکذیب شد.

محمد مطهری رئیس شبکه آب و فاضلاب روستایی شهرستان عنبرآباد گفت:روستای سرجنگل عنبرآباد دارای ۳۰ خانوار میباشد که هیچ گونه شبکه آب فاضلاب روستایی در این منطقه وجود ندارد .


وی عدم شبکه آبرسانی این روستا را صعب العبور بودن مسیر اعلام کرد و افزود: مردم این منطقه آب آشامیدنی و مصرفی خود را به طور سنتی تأمین میکنند واز آب چشمه ،قنات و چاه استفاده می‌کنند.


مطهری گفت: سلامت آب روستا از طریق شبکه بهداشت کنترل میشود و برای گندزدایی و ضدعفونی کردن آب محلول پرکلرین به آب این منطقه اضاف میشود.


وی در رابطه با موارد فوتی اعلام شده در این روستا افزود : اخیرا دو مورد فوت از اهالی این روستا اعلام شده و انعکاس خبری نیز داشته است هیچ گونه ارتباطی به آب این منطقه نداشته . متاسفانه افراد فوت شده مبتلا به بیماری هپاتیت نوع c بودند که این بیماری از طریق انتقال خون وارد بدن فرد میشود.


مطهری در ادامه افزود: اخیراً یکی از پروژه های پیشنهادی ما آبرسانی به این منطقه میباشد که در دستورکار قرارگاه پیشرفت و آبادانی وابسته به سپاه ، در دهستان نرگستان قرار دادیم.

که به دلیل صعب العبور بودن مسیر این روستا آبرسانی به سرجنگل عنبرآباد به واسطه طرح پیشرفت و آبادانی به صورت اورژانسی انجام خواهد شد.


وی افزود آب رسانی اورژانسی ‏با دسترسی به جاده و مسیر مناسب با نصب تانکر ، به صورت آبرسانی سیار انجام میشود ، ودر صورت تامین اعتبار با حفر چاه دستی و نصب پمپ کف کش ونصب چند عدد شیر برداشت مشکل آب شرب بر طرف خواهد شد.


مطهری گفت: آبرسانی به این منطقه برای آینده در دستور کار شبکه آب و فاضلاب روستایی عنبرآباد قرار گرفته است.

 

خدا بخش افتخاری ،مدیر شبکه بهداشت شهرستان عنبرآباد علت فوت دونفر از اهالی سرجنگل عنبرآباد را هپاتیت نوع c اعلام کرد و گفت: در گزارشی که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده علت فوت را بیماری های عفونی که ازطریق مواد خوراکی وارد بدن میشود اعلام کردند که شبکه بهداشت شهرستان عنبرآباد این گزارش را تکذیب کرده و علت فوت را هپاتیت نوع c اعلام میکند که این بیماری از طریق انتقال خون وارد بدن میشود مثلا در افرادی که سابقه خالکوبی دارند و یا افرادی که مبتلا به اعتیاد بوده و از سرنگ مشترک استفاده میکنند بیشتر مشاهده میشود.


افتخاری افزود: در جلسه ای که در فرمانداری عنبرآباد برگزارشد .


قرار بر این شد که اقداماتی جهت آب رسانی به روستای سرجنگل‌ عنبرآباد انجام شود و متاسفانه پخش و انتشار این خبر به این دلیل بود، که یکی از دوستان که هیچ گونه اطلاعات پزشکی و بهداشتی در این رابطه نداشتند یک آمار غیر کارشناسی را به خبرنگاران اعلام کردند.


مدیر شبکه بهداشت شهرستان عنبرآباد گفت: در سال ۱۳۹۳ طبق گزارش گروه بهداشت بیماری هپاتیت b و c در ۶ نفر از اهالی این روستا مشاهده و گزارش شد، که این نوع هپاتیت از راه انتقال خون به افراد منتقل میشود.


افتخاری جهت آگاهی و اطلاع عموم از این نوع بیماری افزود:هپاتیت نوع A که از طریق مواد خوراکی آلوده و آب ناسالم وارد بدن می‌شود.که خوشبختانه تاکنون فرد مبتلا به هپاتیت نوع A در این روستا نداشتیم و با مراقبت هایی که از شبکه بهداشت برای آب مصرفی و آشامیدنی اهالی انجام میشود امیدواریم شاهد این نوع بیماری در این روستا نباشیم .

 

مدیر شبکه بهداشت عنبرآباد ضمن توصیه به افرادی که گزارشات غیر کارشناسی و علمی در اختیار دیگران قرار میدهند افزود: توصیه کادر پزشکی و سلامت به بعضی افراد این است که آمار و گزارشی را که اطلاعاتی درباره آن ندارند به خبرنگاران و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی نکنند و این امر دستاوردهای طرح تحول سلامت را زیر سوال می‌برد و همینطور برای نظام جمهوری اسلامی ایران یک ضعف محسوب می شود.


انتهای پیام/س

 

تکذیب علت فوت دوتن از اهالی روستای سرجنگل‌ عنبرآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار