انتقاد بازرس ویژه وزارت امنیت داخلی آمریکا از استخدام‌های بیش از حد ترامپ

بازرس ویژه وزارت امنیت داخلی آمریکا از فرمان ترامپ برای افزایش چشمگیر تعداد نیروهای اداره‌های مهاجرت و حفاظت مرزی به شدت انتقاد کرد.

انتقاد بازرس ویژه وزارت امنیت داخلی آمریکا از استخدام‌های بیش از حد ترامپبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم استفان دینان نوشت: یک بازرس کل در آمریکا روز دوشنبه با اشاره به فرمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای بکارگیری پنج هزار نیروی گشت مرزی جدید و ده هزار مامور اخراج مهاجران غیرقانونی، از وی انتقاد کرد و با انتشار گزارشی گفت دولت نمی تواند این میزان استخدام نیرو را توجیه کند. با توجه به استانداردهای سختگیرانه و میزان استخدام ها، اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا ناگزیر خواهد بود حدود 750 هزار درخواست را برای استخدام پنج هزار مامور گشت مرزی دریافت کند.

جان روت، بازرس کل وزارت امنیت داخلی آمریکا گفت برای استخدام ده هزار مامور اخراج مهاجران نیز باید حدود پانصد هزار نفر درخواست بدهند.

وی افزود حتی اگر این افراد استخدام شوند، دولت نمی تواند توضیح دهد که چگونه آنها را به شیوه معقول و منطقی آموزش خواهد داد و به کار خواهد گرفت.

روت گفت: «اداره گمرک و حفاظت مرزی و اداره مهاجرت و گمرک هیچکدام نمی توانند اطلاعات کاملی در حمایت از الزامات عملیاتی یا راهبردهای استقرار پانزده هزار نیروی اضافی را که دستور استخدام آنها را دریافت کرده اند، ارائه دهند.»

ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود در سال گذشته خواستار افزایش تعداد استخدام این نیروها شد و سپس با روی کار آمدن خود به سرعت تلاش کرد با صدور یک فرمان اجرایی به وعده های خود عمل کند. ده هزار مامور در اداره مهاجرت و گمرک آمریکا به معنای اخراج مهاجران از کشور است که ترامپ وعده آن را داده بود و پنج هزار نیروی گشت مرزی نیز به معنای تشدید محافظت از مرز جنوب غربی است.

بنی تامپسون، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و عضو ارشد کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان گفت: «فرمان ترامپ برای افزایش چشمگیر نیروهای گشت مرزی و نیروی اخراج مهاجران غیرقانونی زمانی صادر شده است که نیازی به پانزده هزار نیرو نیست.»

 

انتهای پیام/

 

سیاست‌های مهاجرتی عجیب ترامپ

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار