در واکنش به تحریم‌های جدید واشنگتن؛

مادورو قانون انتخابات آمریکا را به سخره گرفت

رئیس‌جمهور ونزوئلا در اظهاراتی کنایه‌آمیز، قانون و روند برگزاری انتخابات در آمریکا را به سخره گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، روز دوشنبه تحریم‌های آمریکا را علیه وی که در واکنش به برگزاری انتخابات مجلس موسسان اعمال شد، تمسخر کرد و قانون انتخابات و دموکراسی جعلی در آمریکا را به باد انتقاد گرفت.

او در واکنش به این تحریم‌های واشنگتن، از برگزاری انتخابات در آمریکا بر اساس «الکترال کالج» (مجمع گزینندگان) انتقاد کرد و گفت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال گذشته رای مردمی کمتری در برابر رقیب خود به دست آورد و در حقیقت شکست خورده بود، اما با استفاده از قانون الکترال کالج پیروز شد.

رئیس جمهور ونزوئلا -که در جمع طرفداران خود سخنرانی می‌کرد- فریاد زد: «من به دنبال امپراتوری نیستم. دونالد ترامپ، تحریم‌هایت را ادامه بده.»

مادورو در اظهارات خود -که از تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش می‌شد- در اظهاراتی کنایه‌آمیز تصریح کرد: «در آمریکا می‌توان با سه میلیون رای کمتر از رقیب مخالف خود، رئیس جمهور شد. عجب دموکراسی معرکه‌ای است.»

نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان داد هیلاری کلینتون رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزار رای بیشتر از ترامپ به دست آورده بود، اما بر اساس قانون «الکترال کالج» ترامپ رئیس جمهور شد.

او در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت تحریم‌های آمریکا علیه وی بازتاب ناامیدی و تنفر ترامپ از دولت سوسیالیست ونزوئلا است.

لازم به ذکر است وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه تحریم‌هایی را علیه مادورو اعمال کرد. اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد بر اساس تحریم‌های این کشور علیه رئیس‌جمهور ونزوئلا، همه دارایی‌های مادورو در آمریکا مسدود می‌شود و شهروندان آمریکایی نیز اجازه داد و ستد با او را ندارند.

انتهای پیام/

اظهارات کنایه‌آمیز مادورو درباره پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار