سناتور مک‌کین: پوتین و نوچه‌هایش بهای حمله به دموکراسی آمریکا را می‌پردازند

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی به دستور رئیس‌جمهور روسیه برای اخراج دیپلمات‌های آمریکا از روسیه واکنش نشان داد.

سناتور مک‌کین: پوتین و نوچه‌هایش بهای حمله به دموکراسی آمریکا را می‌پردازندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانت‌نیوز، «جان مک‌کین» سناتور ایالت آریزونا از حزب جمهوری‌خواه، به بیانیه‌ «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، درباره‌ اخراج شماری از دیپلمات‌های آمریکایی از این کشور واکنش نشان داد. او در این خصوص گفت: «اخراج دیپلمات‌های آمریکا از سوی پوتین غافلگیرکننده نیست، به هر حال او و نوچه‌هایش بهای حمله به دموکراسی آمریکا را می‌پردازند».

وزارت خارجه روسیه روز جمعه (28 ژوئیه) از آمریکا خواست تعداد دیپلمات‌هایش در این کشور را به 455 نفر کاهش دهد، همچنین اعلام کرد استفاده از انبار سفارت آمریکا در مسکو و ملکی متعلق به این کشور در روسیه متوقف می‌شود. پوتین اعلام کرد 755 نفر از نماینده‌های آژانس‌های دیپلماتیک آمریکا باید روسیه را ترک کنند.

دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا اواخر دسامبر 2016 دستور اخراج مقامات روس از دفترهای دیپلماتیک نیویورک و مریلند را به تلافی مداخله مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور صادر کرد.

اوایل ژوئن 2017 گزارش‌هایی منتشر شد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، می‌تواند این دستور اوباما را لغو کند و در مقابل ساخت کنسولگری آمریکا در سن‌پترزبورگ را ادامه دهد. دوشنبه آینده نمایندگان وزارت خارجه آمریکا و روسیه جلسه‌ای را برای بحث در این خصوص تشکیل خواهند داد.

انتهای پیام/

واکنش مک‌کین به دستور پوتین برای اخراج دیپلمات‌های آمریکایی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار