اعزام هیئت کره شمالی به فیلیپین پیش از برگزاری نشست آ سه آن

پیونگ یانگ یک هیئت را به منظور آمادگی برای شرکت در نشست امنیتی منطقه‌ای در مانیل به فیلیپین اعزام کرد.

اعزام هیئت کره شمالی به فیلیپین پیش از برگزاری نشست امنیتی منطقه ای در این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «چو هوی چوی» معاون وزیر خارجه کره شمالی روز چهارشنبه با همتای فیلیپینی خود در «مانیل» دیدار کرد. این مقام کره‌ای پیش از برگزاری جلسه امنیت منطقه ای در مانیل به آنجا رفت. پیش بینی می‌شود کره شمالی به دلیل انجام آزمایش‌های موشکی میانبرد در این جلسه تحت فشار قرار بگیرد.

چو هوی چوی با یک هیئت به منظور بحث درباره‌ آمادگی برای جلسه انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا (آ سه آن) در 7 اوت، به پایتخت فیلیپین رفت. فیلیپین ریاست برگزاری جلسه این انجمن در سال جاری میلادی را بر عهده دارد. بنابر گزارش‌ها هدف از این سفر گفتگو درباره شرکت وزیر خارجه کره شمالی در جلسه‌ هفته‌ آینده بود. این سفر تا قبل از پایان آن به اطلاع عموم نرسید.

دو مقام وزارت خارجه گفتند کره شمالی نگران این است که در نشست آ سه آن بیانیه‌ای شدید اللحنی درباره‌ شبه جزیره کره صادر شود که براساس آن پیونگ یانگ وادار شود آزمایش‌های موشکی خود را متوقف کند.

مقامات آمریکایی سه‌شنبه اعلام کردند متوجه افزایش فعالیت های کره شمالی در شهر «کوسانگ» شده‌اند که ممکن است نشان دهنده‌ انجام آزمایش موشکی جدیدی طی روزهای آینده باشد.

پیونگ یانگ اوایل سال جاری دیپلمات‌هایی را به مانیل فرستاد و از رئیس آ سه آن خواست کره شمالی را در این جلسه که وزرای خارجه ژاپن، روسیه، چین، کره جنوبی و آمریکا در آن حضور می‌یابند مورد بازخواست قرار ندهد. 

انتهای پیام/

سفر دیپلمات‌های کره شمالی به فیلیپین پیش از نشست کشورهای آسیای جنوب شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار