تبریز؛

مشارکت 420 دانش‌آموز بسیجی در اردوهای طرح هجرت

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی مراغه با اشاره به اجرای طرح اردوهای جهادی هجرت 3 در این شهرستان گفت: در این اردوها، 420 نفر از دانش آموزان بسیجی این شهرستان مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  پاشایی مسئول قرارگاه بسیج سازندگی مراغه گفت: این طرح فرهنگی و اجتماعی همزمان با سراسر کشور در ایام تعطیلات تابستانی با شرکت دانش آموزان بسیجی در دبیرستان ‌های دوره اول و دوم این شهرستان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در طرح هجرت 3 امسال، 150 دانش ‌آموز خواهر و 270 دانش‌آموز برادر مشارکت فعال دارند.

وی با بیان اینکه طرح هجرت دانش آموزی در قالب اردوهای 10روزه برگزار می‌شود اضافه کرد: این طرح با هدف تربیتی و فرهنگی و در راستای حرفه ‌آموزی، غنی ‌کردن اوقات فراغت و ایجاد زمینه برای مشارکت دانش آموزان در طرح های اقتصاد مقاومتی اجرا می شود.

وی گفت: آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش، تقویت روحیه جهادی و فعالیت گروهی، خدمت‌ رسانی به روستاها و مناطق محروم و نیز استفاده از خلاقیت، ظرفیت های فرهنگی، هنری و فکری دانش‌آموزان از دیگر اهداف اجرای این طرح فرهنگی و تربیتی در بین دانش آموزان است.

وی با اشاره به اجرای طرح هجرت 3 در مدارس این شهرستان افزود: هم اکنون این طرح در 6 مدرسه پسرانه و در سه مدرسه دخترانه توسط حوزه بسیج دانش آموزی برادران و خواهران این شهرستان اجرا می شود.

وی اضافه کرد: در طرح هجرت 3، این مدارس بهسازی، مرمت، زیباسازی و رنگ آمیزی شده و برای استفاده دانش آموزان در سال تحصیلی جدید آماده می شود.

هم اکنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.

 

انتهای پیام/ش

تحصیل 43 هزار دانش آموز در مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار