تبریز؛

مشارکت ۲۵هزار نفری اقشار مختلف مردم در اردوهای هجرت در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۵ هزار نفر از اقشار مختلف مردم در اردوهای جهادی طرح هجرت ۳ شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جعفر رزمی رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی در حاشیه مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی گفت: اردوهای جهادی در کنار عمران و سازندگی و محرومیت‌زدایی تمرین خودسازی است و اقشار مختلف مردم در اردوهای جهادی همراه و همگام با سازمان بسیج سازندگی در عرصه‌های سازندگی فعال هستند.

وی افزود: اردوهای جهادی طرح هجرت شامل اردوهای دانشجویی، دانش آموزی و سایر اقشار مردم بوده و بسیجیان در عرصه‌های بهسازی، زیباسازی، بهداشت و درمان، عمران و آبادی، کشاورزی، محرومیت‌زدایی و .... در عرصه سازندگی در صحنه حاضر هستند.

بنا به گفته وی این اردوها در قالب اردوهای یک، سه، هفت و ۱۰ روزه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی ادامه داد: در این زمینه و در قالب اردوهای جهادی هجرت ۱۴۰ پروژه محرومیت‌زدایی اجرا شده و ۱۵۰ تیم پزشکی برای ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی به مناطق محروم و کم برخوردار اعزام می‌شوند.

وی احداث خانه محروم مددجویی را یکی دیگر از ماموریت‌های بسیج سازندگی اعلام کرد و افزود: برای رفع محرومیت‌زدایی ۱۷۰ خانه محروم برای مددجویان در مناطق محروم و کم برخوردار استان آذربایجان‌شرقی احداث می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه خدمت به مردم و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و کم برخوردار را از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: مطالبات مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف باید به جدیت پیگیری شده و عملیاتی شود و سازمان بسیج سازندگی نیز در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

وی تصریح کرد: وظیفه ما خدمت رسانی به مردم است و بازتاب مثبت فعالیت‌های انجام شده باعث ایجاد روحیه و انگیزه مثبت در سطح جامعه می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی بازسازی و تعمیر مدارسی که در مناطق محروم نیاز به تعمیرات مجدد دارند را از اولویت‌های مهم طرح اردوهای جهادی ذکر کرد و ادامه داد: با همکاری سازمان بسیج دانش‌آموزی 540 مدرسه در مناطق محروم استان بازسازی و تعمیر و مرمت می‌شوند.

رزمی، اهداف فرهنگی و تربیتی را مهمترین هدف برگزاری اردوهای هجرت نام برد و گفت : در کنار بحث‌های فرهنگی و تربیتی، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان، غنی‌کردن اوقات فراغت و کمک و مساعدت دانش‌آموزان در اقتصاد مقاومتی، آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش، فعالیت گروهی، کمک به سازندگی، خدمت رسانی به روستاها، تقویت روحیه مشارکت و استفاده بهتر از توان فرهنگی، هنری و فکری دانش‌آموزان را از عمده‌ترین و مهمترین اهداف برگزاری اردوهای هجرت می‌توان نام برد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.