اسلامیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد:

حرکت کند خصوصی سازی در سربالایی اجرا

رئیس انجمن فولاد گفت:با وجودی که دائم از اجرای اصل 44 قانون اساسی صحبت می شود،هنوز در عملی کردن آن موفق نبوده ایم و نتوانسته ایم از تجربیات کشورهای موفق در این حوزه بهره ببریم.

محموداسلامیان رئیس انجمن فولاد در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در رابطه با اهمیت انجمن های بخش خصوصی، گفت:ما در انجمن فولاد ،تیمی تشکیل داده ایم تا با چند انجمن خوب و مطرح دنیا ارتباط برقرار کنند و هدف ما این است بدانیم که تشکل های موفق دنیا روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز می کنند و بتوانیم از تجربیات آنها بهره ببریم.

وی در ادامه ،افزود:در حال حاضر چاره ای جز خصوصی سازی شرکت های دولتی نداریم زیرا 80 درصد مفاسد اقتصادی مربوط به مجموعه های دولتی است و در صورت خصوصی سازی ،دولت هم بهتر می تواند بر روی وظایف حاکمیتی خود تمرکز کند.

اسلامیان تصریح کرد:هدف اصلی خصوصی سازی،افزایش بهره وری و کاهش تصدی گری است و نباید از خصوصی کردن شرکت ها و کارخانه ها به دنبال پول درآوردن باشیم.

وی با اشاره به مصمم بودن دولت در تقویت تشکل های خصوصی،بیان کرد:در واگذاری های موسسات دولتی به بخش خصوصی باید اهلیت مبتنی بر استانداردهای مشخص ،ملاک قرار گیرد تا بنگاهی بدون هیچ ارزیابی و تنها بر مبنای پیروزی در مناقصه ،واحد خصوصی را به نابودی سوق ندهد.

رئیس انجمن فولاد در پایان تاکید کرد:با وجودی که دائم از اجرای اصل 44 قانون اساسی صحبت می شود،هنوز در عملی کردن آن موفق نبوده ایم و نتوانسته ایم از تجربیات کشورهای موفق در این حوزه بهره ببریم.

انتهای پیام/

در اجرای اصل 44 موفق عمل نکرده ایم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار