درخواست زندانیان سابق گوانتانامو برای بازجویی از بوش و رامسفلد

زندانیان سابق گوانتانامو بازجویی از رییس جمهور و وزیر دفاع اسبق آمریکا را در فرانسه خواستار شدند.

درخواست زندانیان سابق گوانتانامو برای بازجویی از بوش و رامسفلدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویلیام بوردون -- وکیل فرانسوی زندانیان سابق زندان گوانتانامو -- روز پنجشنبه اعلام کرد موکلان وی شکایتی در خصوص بازداشت های خودسرانه و شکنجه در فرانسه مطرح کردند و بازجویی جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا و دونالد رامسفلد، وزیر دفاع وی را خواستار شدند.

بر اساس این گزارش با شکایت نزار ساسی و مراد بن شلالی تحقیقات در سال 2005 آغاز شد و بدون آنکه هیچ مسئول آمریکایی تحت پیگرد قرار گیرد خاتمه یافت و دادستانی پاریس 10 آوریل قرار منع تعقیب در این خصوص صادر کرد.

در حال حاضر از قاضی تحقیق خواسته شده است نظر خود را در این مورد اعلام کند.

بوردن تصریح کرد:«در حال حاضر بازجویی های متعدد برای روشن شدن شرایط وخیمی که توسط موکلان من تحمل شده ، لازم است.» آنها از قاضی خواسته اند از چندین مسئول عالی رتبه اسبق آمریکایی از جمله جرج دبلیو بوش بازجویی شود.

این منبع افزود: جرج دبلیو بوش که از سال 2001 تا 2009 رئیس جمهور آمریکا بود 17 سپتامبر 2001 دستوری صادر کرد که به سازمان سیا اجازه می داد افراد مظنون به عضویت در القاعده را بازداشت و زندانی کند و یا بکشد و یا علیه این افراد از شکنجه استفاده کند.

وکیل زندانیان گوانتانامو همچنین خاطر نشان کرد: امیدوار است قاضی تحقیق حکم بازداشت علیه جفری میلر، فرمانده پایگاه گوانتانامو از نوامبر 2002 تا آوریل 2004 صادر کند.

این دو زندانی فرانسوی تبار پس از 11 سپتامبر 2001 در پاکستان بازداشت شده و در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفتند و تا سال 2004 در زندان گوانتانامو بودند. سپس این افراد به فرانسه مسترد و در آنجا به یک سال حبس قطعی به دلیل پیوستن به گروه های افراطی میان سال های 2000 و 2001 محکوم شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار