حمایت دادستان کل آمریکا از ادامه فعالیت زندان گوانتانامو

"جف سشنز" مدعی شد گوانتانامو محل بسیار مناسبی برای مظنونان تروریستی است و نباید آن را تعطیل کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ای‌بی‌سی نیوز؛ "جف سشنز"، دادستان کل آمریکا، در یک مصاحبه رادیویی اظهار داشت با ادامه فعالیت زندان گوانتانامو موافق است و حتی آن را محلی مناسب برای نگهداری مظنونان تروریستی می‌داند.

زمانیکه از سشنز پرسیده شد آیا وی و یا "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، برنامه‌ای برای تعطیلی زندان گوانتانامو دارند، پاسخ داد: من با فرستادن مظنونان تروریستی که به تازگی دستگیر شده‌اند به زندان گوانتانامو مشکلی ندارم. گوانتانامو محل مناسبی برای نگهداری از این افراد است. 

وی در ادامه افزود: شخصا موافق تعطیلی گوانتانامو نیستم. من چندین بار زمانیکه سناتور بودم به این پایگاه نظامی سفر کردم و آن را محلی مناسب برای نگهداری مجرمان خطرناک می‌دانم. آمریکا هزینه گزافی برای نوسازی گوانتانامو صرف کرده و معتقدم این زندان به یک مکان کاملا قابل قبول تبدیل شده است. منتقدان در ذکر معایب گوانتانامو در بسیاری از موارد اغراق کرده‌اند.

دادستان کل آمریکا تاکید کرد فضای کافی در زندان گوانتانامو وجود دارد تا زندانیان جدید به آنجا فرستاده شوند و او قصد دارد این پیشنهاد را با دونالد ترامپ در میان بگذارد.

سشنز در این باره گفت: تصمیم‌گیری درباره ادامه فعالیت و یا تعطیلی زندان گوانتانامو بر عهده ارتش آمریکا است نه وزارت دادگستری. اما اطمینان می‌دهم این زندان برای چنین کاری عالی است و ما به خوبی برای این کار مجهز هستیم. شخصا مشکل قانونی با این موضوع ندارم.

سشنز ضمن انتقاد از عملکرد دولت "باراک اوباما"، رئیس جمهور سابق آمریکا، تعلل کابینه وی را مانعی بر سر راه رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان گوانتانامو دانست. وی مدعی شد دولت قبلی آمریکا اجازه تسریع در رسیدگی به پرونده مظنونان حادثه ۱۱ سپتامبر را به دادگستری نمی‌داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار