ترامپ در برابر ورود پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به آمریکا عقب‌نشینی کرد

وزارت خارجه آمریکا در یادداشتی از بلامانع بودن صدور روادید برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان آمریکایی از ۶ کشور مسلمان خبر داد.

مادربزرگ و پدربزرگ ها برای دریافت روادید آمریکا واجد شرایط هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، براساس بخشنامه جدید وزارت خارجه آمریکا که از سوی رویترز رویت شده است پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان آمریکایی از 6 کشور مسلمان که با فرمان ضدمهاجرتی «دونالد ترامپ» روبرو شده‌اند، اکنون واجد شرایط دریافت روادید آمریکا هستند.

بخشنامه جدید «رکس تیلرسون» وزیرخارجه آمریکا روز جمعه به تمام سفارتخانه‌ها و اماکن دیپلماتیک این کشور در خارج از مرزها ارسال شد. این اقدام پس از صدور حکم یک قاضی در دادگاه هاوایی برای محدود کردن ممنوعیت موقتی سفر پناهجویان و مسافران از 6 کشور مسلمان به آمریکا، انجام شد.

«دریک واتسون» قاضی دادگاهی در هونولولو - مرکز ایالت هاوایی - هفته گذشته حکمی صادر کرد که براساس آن دولت آمریکا نمی‌تواند پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و دیگر خویشاوندان شهروندان آمریکایی که اهل کشورهای ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن هستند را از گرفتن روادید محروم کند. علیرغم فشارها حکم این قاضی بلافاصله اجرایی شد.

بخشنامه‌ای که 14 ژوئیه صادر شده است تعریف «خویشاوندان درجه یک» را که از دستور ضدمهاجرتی ترامپ معاف هستند، تغییر داده است. در این بخشنامه آمده است پدربزرگ، مادربزرگ‌، نوه، عمه، عمو، دایی، خاله (و فرزندان آنها) به علاوه برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌ها و همچنین خویشاوندان سببی شهروندان آمریکایی برای دریافت روادید آمریکا واجد شرایط هستند.

تیلرسون بین 10 تا 17 مارس 4 بخشنامه را درباره‌ چگونگی اجرای فرمان ضدمهاجرتی ترامپ صادر کرده است اما به دلیل حکم هایی که از سوی دادگاه صادر شد او مجبور به لغو دستوراتش شد.

انتهای پیام/

دولت آمریکا با سفر پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ایرانی به این کشور موافقت کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار