قزوین؛

برتری قزوین در ارزیابی های عفاف و حجاب و حقوق شهروندی

استان قزوین درارزیابی های انجام شده با 84 امتیاز در سطح استانهای هم سطح، رتبه اول و در کشور رتبه سوم در شاخص های عفاف و حجاب و حقوق شهروندی را به بخود اختصاص داد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ ملازاده جانشین بازرسی ستاد صیانت وزارت کشوردر جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در قزوین گفت : افزایش مشارکت ۲۵ درصدی دستگاه‌ها در برنامه صیانت و پیگیری الزامات اداری و شئونات اسلامی، برگزاری همایش حقوق شهروندی، اسیب شناسی عفاف و حجاب، برگزاری جشنواره سپاس، توجه به پوشش بانوان و برگزاری نمایشگاه مد و لباس از جمله محاسن استان در این ارزیابی بوده است.

برتری قزوین در ارزیابی های عفاف و حجاب و حقوق شهروندی

جانشین قائم‌مقام وزیر کشور با اشاره به بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی افزود: وضعیت عفاف و حجاب در شرکت‌های خصوصی مناسب نیست و در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی باید فرهنگ حجاب و صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی در جامعه نهادینه شود.

وی همچنین از رضایت نداشتن مردم از نظام اداری سخن گفت.

ملازاده اضافه کرد: در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید هم‌افزایی داشت و از عملکرد جزیره‌ای خودداری کرد.

جانشین قائم‌مقام وزیر کشور، فعال شدن هیات‌های رسیدگی به تخلفات در دستگاه ها، برگزاری دیدار‌های مردمی و اجرای خدمات دولت الکترونیک را از مصادیق اجرای راهبرد‌های حقوق شهروندی در سطح استان‌ها نام برد.

ملازاده در ادامه بر تلاش برای حل آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت مردم تاکید کرد و گفت: می‌توان با بهره گیری از این ظرفیت آسیب‌های مختلفی همچون روزه خواری و کشف حجاب را مرتفع ساخت.

شاهرخی معاون سیاسی استانداری هم در این جلسه گفت: مردم بزرگترین سرمایه نظام هستند و باید در برنامه ریزی و فعالیت‌ها حول محور مردم حرکت کرد.

شاهرخی افزود: وضعیت عفاف و حجاب در بین مردان و زنان در قزوین مطلوب است، اما باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی اضافه کرد: اولین گام برای تقویت عفاف و حجاب، تقویت باور‌های دینی مردم است.

شاهرخی به رونمایی از منشور حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: در این زمینه نه تنها دولت بلکه دستگاه‌های مختلف باید وارد عمل شوند.

در این نشست مسئولان دستگاه‌های اجرایی گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در بخش عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی بیان کردند.

انتهای پیام/

 

تاکید بر تقویت عفاف و حجاب در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار