هاشمی مطرح کرد؛

ضرورت یکپارچه سازی و تجمیع تشکل های کارآفرینی بانوان

استاندار تهران گفت:موازی کاری در کارآفرینی بانوان موضوعی است که باید از آن دوری کرد و انجمن های موجود به صورت تجمیعی به فعالیت خود ادامه بدهند.

ضرورت یکپارچه سازی و تجمیع تشکل های کارآفرینی بانوانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسین هاشمی استاندار تهران در اولین جلسه کارگروه تخصصی زنان و خانواده که با  حضور شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری صبح امروز (شنبه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به ضرورت آماده سازی بستر ارائه خدمات به کارآفرینان به ویژه در حوزه بانوان، اظهار داشت: آماده سازی بستر ارائه خدمات به کارآفرینان به ویژه در حوزه بانوان بهتر است از سوی  سازمان صنعت معدن و تجارت انجام شود و زنان کارآفرین را مورد حمایت قرار بدهند که این موضوع در دولت دوازدهم پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت ها و تشکل های بسیاری در حوزه کارآفرینی بانوان فعالیت می کنند، ادامه داد: موازی کاری در کارآفرینی موضوعی است که باید از آن دوری کرد و شرکت و انجمن های موجود به صورت یکپارچه و تجمیعی به فعالیت خود ادامه بدهند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در حوزه فروش و بازاریابی محصولات بانوان کارآفرین، باید دو مسأله را مدنظر قرار داد که با توجه به نیاز مخاطب امروز در بازارهای جهانی اجرایی شود، یک مسأله اساسی ارایه کارهای سنتی و دیگری تامین ذائقه مخاطبان در کشورهای مختلفی است که کالاهای تولیدی کارآفرینان به آن ها صادر می شود.

هاشمی گفت: با رایزنی هایی که میان استانداری در حوزه کارآفرینی زنان با صندوق کارآفرینی امید انجام شد، از این پس وام های کارآفرینی تا سقف ۵ میلیون تومان با حداقل درخواست ضامن به مددجویان کارآفرین پرداخت می شود.

وی افزود: در خصوص ساماندهی ۳۰۰ تن از زنان زندانی آزاد شده، راهکارهای لازم پیش بینی و تصمیمات مورد نیاز برای حمایت از این زنان به زودی اتخاذ می شود.

استاندار تهران در خصوص ساخت شهرک بازتوانی زنان آسیب دیده تاکید کرد: ساخت و ایجاد این شهرک در گرو همکاری دو جانبه بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) است و در صورت محقق شدن تاسیس شهرک بازتوانی زنان آسیب دیده، در راستای تحقق تاکیدات رهبری مبنی بر تلاش در جهت کاهش آسیب های اجتماعی اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

هاشمی یادآور شد: طرح ساخت شهرک بازتوانی زنان آسیب دیده باید به صورت تخصصی و کاملاً کارشناسی پیگیری و اجرا شود تا اهداف مورد نظر در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی محقق شود.

انتهای پیام/

ارایه وام‌های کارآفرینی تا سقف 5 میلیون به مددجویان کارآفرین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار