برگزاری بزرگترین جشن تولد امام رضا (ع) در تهران

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه بزرگترین جشن تولد تاریخ برای حضرت رضا (ع) در تهران برگزار شد.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه سومین اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها برای سومین سال متوالی به مناسبت دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا (ع) در پایتخت برگزار شد، اظهار کرد: اولین اجتماع در سال ۱۴۰۱ در صحن دانشگاه تهران و دومین اجتماع در میدان خراسان به عنوان دروازه شرقی تهران به سمت مشهد مقدس با حضور گسترده مردم پایتخت همراه بود.

وی با اشاره به برگزاری سومین اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها حدفاصل میدان حضرت ولیعصر (عج) و میدان شهدای هفتم تیر، تصریح کرد: هرساله نسبت به سال ماقبل خود، شاهد افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در این اجتماع بزرگ و همچنین افزایش تنوع و تعدد برنامه‌ها بودیم.


ببینید: تصاویر جشن بزرگ امام‌رضایی‌ها در تهران


محمدخانی تأکید کرد: رشد فزاینده تعداد شرکت کنندگان در اجتماع امروز به اندازه‌ای بود که می‌توان بدون اغراق گفت که بی‌سابقه‌ترین جشن تولد تاریخ در شهر تهران برگزار شد. بدون شک اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها از این جهت حائز اهمیت است که در طول تاریخ، هیچ جشن تولدی برای هیچ شخصیتی به این اندازه باشکوه و مملؤ از جمعیت برگزار نشده است.

وی با بیان اینکه قطعاً شایسته است که برای میلاد امام رضا (ع) به عنوان نماد هویت ملی و دینی ایران چنین جشنی در تهران برگزار شود، خاطرنشان کرد: میزان جمعیت حاضر در مراسم امروز فوق‌العاده و حاکی از ثبت رکورد جدیدی از حضور مردم در یک جشن تولد بود.

سخنگوی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه جشن امام رضایی‌ها فراتر از هر تخمینی درباره شرکت‌کنندگان، جشن تولد تمام ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن پایتخت برای امام رضا است، یادآور شد: این موضوع اغراق‌آمیز نیست؛ چراکه حتی اقلیت‌های مذهبی نیز نسبت به این امام رئوف ارادت خاصی دارند و در رویداد‌های مختلف، عشق و ارادت قلبی مردم به امام رضا (ع) به کرات دیده شده است.

وی در پایان گفت: با توجه به این موضوع، باید چنین مراسمی در شأن نماد هویت مذهبی ایران برگزار می‌شد و حضور گسترده تهرانی‌ها در اجتماع امروز موجب خرسندی همه کشور خواهد بود.

برچسب ها: تولد ، دهه کرامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
میشه از هزینه های صرف شده ومنابع تامین مالی این حرکت گزارشی تهیه شود
United States of America
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
یا ثامن الححج تولدت مبارک
آخرین اخبار