امنیت، سهولت، سلامت، معنویت و عزت پنج راهبرد ستاد اربعین استان تهران

معاون امنیتی استاندار تهران گفت: باید از تجربیات سال گذشته بهره برداری نموده و در راستای ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات به زوار اربعین تلاش کنیم.

محسن نایبی معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران در اولین جلسه ستاد اربعین استان تهران با اشاره به برگزاری چندین جلسه ستاد مرکزی اربعین از ابتدای سال تا کنون، بر ضرورت اجرای مصوبات ستاد مرکزی اربعین و همچنین برنامه ریزی و تقسیم وظایف بر اساس آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه این مراسم در فصل گرما برگزار شده و زائران با موج هوای گرم مواجه هستند، گفت: باید تدابیر و تمهیدات لازم برای مقابله با پدیده گرمازدگی از مرز تا عتبات اندیشیده شود.

نایبی گفت: با توجه به بالا بودن سطح انتظارات از استان تهران باید همه چیز برنامه ریزی شده باشد و طبق برنامه انجام شود. باید از تجربیات سال گذشته بهره برداری نموده و در راستای ارتقا کمی و کیفی آن تلاش کنیم تا بتوانیم خدمات بیشتر و بهتری را به زائران ارائه کنیم.

معاون استاندار تهران با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگی و آموزشی اظهار داشت: ما از الان باید یک برنامه مشخص و معین برای این کمیته تدوین کنیم و از دستگاه‌هایی که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند و یا ابزار و امکانات لازم برای اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و و افزایش آگاهی زائران را دارند استفاده نماییم.

وی افزود: بر اساس تجربیات سال‌های قبل در روز‌های نزدیک به ایام اربعین تعداد متقضایان دریافت و یا تمدید گذرنامه به یکباره افزایش پیدا می‌کند، از این رو لازم است کمیته فرهنگی و آموزش از هم اکنون وارد میدان شده و کسانی که قصد اخذ و یا تمدید گذرنامه خود را دارند تشویق کنند تا زودتر نسبت به انجام این کار اقدام نمایند.

نایبی بر مردمی سازی برگزاری مراسم اربعین تاکید کرد و بیان داشت: با عنایت به شعار سال، باید تلاش کنیم اقدامات و فعالیت‌هایی که امکان واگذاری آن وجود دارد به مردم واگذار شده و سهم مشارکت مردمی در برگزاری این مراسم افزایش یابد.

وی پنج راهبرد امنیت، سهولت، سلامت، معنویت و عزت را اساس و معیار فعالیت‌های ستاد اربعین امسال عنوان کرد و از کمیته‌های زیرمجموعه ستاد خواست تا در برنامه ریزی‌های خود این پنج راهبرد را سرلوحه امور قرار دهند.

قدرت الله شفیقی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار نیز با بیان این مطلب که در تمام برنامه‌هایی که به صورت مستمر برگزار می‌شود ارزیابی عملکرد ادوار گذشته باید اساس برنامه ریزی‌های آینده باشد، خواستار برگزاری یک جلسه با حضور نمایندگان مواکب اصلی و خرده مواکب شهرستان‌های استان تهران شد، تا ضمن آسیب شناسی سال گذشته، برنامه‌ها و موارد مد نظر ستاد اربعین به آنها منتقل شود.

وی نتیجه سرمایه گذاری در بخش بهداشت را کاهش هزینه‌های درمانی عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین مواردی که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود بحث خدمات بهداشتی و درمانی است. 

معاون استاندار تهران اتخاذ تمهیدات لازم جهت تامین اتوبوس برای جابه‌جایی و حمل و نقل زائران را امری ضروری دانست و گفت: در این خصوص باید ابتدا تعداد زائرانی که به صورت زمینی از مرز‌ها عبور کرده‌اند را اخذ و بر اساس آن برای امسال برنامه ریزی نماییم.

گفتنی است در پایان این جلسه که با حضور سید سادات مشاور استاندار و مدیرکل امنیتی، اسدالله تقی زاده مدیرکل بازرسی، مسعود اسماعیل بیگی جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران برگزار شد هریک از مسئولین کمیته‌ها نظرات و دیدگاه‌های خود را در راستای برنامه ریزی برای ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران بیان داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار