امروز با حضور مدیر کل بهزیستی استان تهران؛

هشت مرکز شبه خانواده بهزیستی افتتاح شد

امروزهشت مرکز شبه خانواده بهزیستی با حضور مدیر کل بهزیستی استان تهران افتتاح شد.

هشت مرکز شبه خانواده بهزیستی افتتاح شدبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی سراج مدیر بهزیستی شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح هشت مرکز شبه خانواده بهزیستی اظهار داشت: هشت مرکز شبه خانواده برای کودکان و نوجوانان در سطح استان تهران افتتاح کردیم که چهار مرکز آن در شهر تهران است.

وی افزود:امروز به صورت نمادین در دو مرکز به نمایندگی هفت مرکز دیگر مراسم افتتاحیه با حضور مسئولان برگزار کردیم.

 سراج با اشاره به اهمیت ارتقای کیفیت تربیتی و آموزشی این کودکان گفت: سیاست ما این بود که تعداد این مراکز را افزایش و تعداد کودکان و نوجوانان آن را کاهش بدهیم تا بستر بهبود در کیفیت آموزشی و تربیتی آنها را ایجاد کنیم.

سراج با اشاره به هدف مراکز شبه خانواده خاطرنشان کرد: هدف ما این است که این کودکان و نوجوانان را به خانواده ها و بستگان درجه یک و یا در غیر این صورت به افرادی که صلاحیت نگهداری آنها را دارند بسپاریم.

رشد 35 درصدی فرزندخواندگی نسبت به سال گذشته

مدیر کل بهزیستی شهر تهران افزود: سال گذشته در سطح کشور شاهد رشد 35درصدی فرزند خواندگی بودیم که این رقم نسبت به سال گذشته 3 برابر شده است.

وی  با تاکید بر واگذاری این مراکز به بخش غیر دولتی گفت: ما از خانواده‌های توانمند درخواست داریم تا کودکان و نوجوانان معلول را هم به فرزندخواندگی قبول کنند.

 باقری مدیر کل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه پیش از این افتتاح فقط 66 مرکز داشتیم، ادامه داد: امروز توانستیم با افتتاح هشت خانه تعدادشان را به 72 مرکز افزایش بدهیم.

1600 کودک در مراکز شبه خانواده بهزیستی نگهداری می شوند

وی با بیان اینکه در مراکز شبه خانواده بهزیستی به طور کل 1600 کودک نگهداری می‌شود، گفت: تعداد کودکانی که در این هشت خانه امروز اضافه می‌شوند 120 نفر است.

باقری با بیان اینکه در هر مرکز 6 تا 8 مددکار و روانشناس به این کودکان آموزش می‌دهند، تاکید کرد: کودکان و نوجوانان از سن 6 تا 18 سالگی در این مراکز می توانند زندگی کنند و 6 مرکز دخترانه و 2 مرکز پسرانه آماده خدمت‌رسانی به آنها است.

گفتنی است ؛ در اين برنامه  اصغر باقری مديركل بهزيستی استان تهران ،  سيد منتظر شٌبّر معاون دفتر كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستی كشور حضور داشتند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار