تقی پور در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

لیست اموال و دارایی اعضای شورای شهر در اختیار قوه قضاییه قرار دارد/ 20 اردیبهشت؛ آخرین مهلت بررسی افراد رد صلاحیت شده

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تمام اعضا لیست و دارایی اموال خود را قبل از ورود به شورا به قوه قضاییه ارایه داده اند و بعد از پایان این دوره نیز ارایه خواهند کرد.

الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه بهره برداری از ظرفیت های اجتماعیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه سیصد و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه احداث تراس سبز بر بام‌طبقات همکف در تمام زیر پهنه های  M و S که سطح اشغال طبقات همکف در آن‌ها بیشتر از سایر طبقات است، اظهار داشت: این طرح در این جلسه بررسی شد و اعضا به تصویب آن رأی مثبت دادند.

وی به بررسی طرح‌ الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه بهره برداری از ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی بوستان های بزرگ ‌مقیاس اشاره کرد و گفت: این طرح نیز پس از بررسی به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی لایحه صدور مجوز مبادله نامه با آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در زمینه اخذ کمک های فنی و مالی بلاعوض برای کنترل کیفیت هوای تهران، افزود: هفته گذشته یک فوریت این لایحه به تصویب رسید و امروز نیز کمیسیون ها گزارش های خود را در خصوص این لایحه ارایه دادند‌.

تقی پور ادامه داد: پس از ارایه گزارش های کمیسیون ها رأی گیری شد و مجوزی برای شهرداری تهران صادر شد تا بتواند مبادله نامه جایکا را به امضا برساند.

وی یادآور شد: در این زمینه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طرحی مبنی بر همکاری متقابل میان شرکت های کنترل کیفیت هوای تهران و شرکت جایکا ژاپن به منظور انتقال تجهیزات و تکنولوژی آنالیز منابع آلودگی هوا به ایران ارایه خواهد کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بر اساس گزارش های ارایه شده برای آنالیز منابع آلودگی هوا به کشورهای خارجی وابسته هستیم، به همین دلیل نمونه ها برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه های این کشورها ارسال می شود که در صورت نهایی شدن این قرارداد شرکت جایکا متعهد می شود علاوه بر نصب و راه‌اندازی این آزمایشگاه در مدت ۴ سال تکنولوژی و آموزش‌های لازم را به طرف ایرانی منتقل کند.

تقی پور با تاکید بر اینکه جایکا ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در حوزه تجهیزات به ایران کمک ‌خواهد کرد، گفت: این شرکت باید تجهیزات خود را در اختیار شهرداری تهران قرار دهد.

وی با اشاره به گزارش ارایه شده از سوی ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به منظور بررسی موضوع راهکارهای چابک سازی و تسهیل در گردش امور شهروندان، یادآور شد: افزایش کانون های جمعیتی محدوده جنوب شهر تهران و افزایش جمعیت همیشه موضوعی است که باید به آن توجه ویژه شود اما تاکنون راه حل مناسبی برای آن در نظر گرفته نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: روز به روز جمعیت در اطراف حاشیه کلانشهرها افزایش می‌یابد، به همین دلیل هم شاهد افزایش معضلات اجتماعی و فرهنگی در این خصوص هستیم.

تقی پور با تاکید بر اینکه جمعیت شهر تهران باید به صورت عادلانه تقسیم شود، گفت: بر اساس آخرین جلسه برگزار شده در خصوص توزیع عادلانه جمعیت در شهر تهران هم اکنون همکاری نزدیکی بین استانداری تهران و مدیریت شهری شکل گرفته است.

وی افزود: به پیشنهاد کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی، شهرداری و معماری، ۲ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران ( تندگویان و رضازاده) و 3 نفر متخصص به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی، شهرسازی و عمران (سیفی، بروجردی و نورپور) به منظور عضویت در کمیته مصوبه چگونگی طراحی و مدیریت بهره برداری از فضاهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر تهران با رأی اعضا انتخاب شدند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اعتراض مالکان به نظریه کمیسیون بدوی باغات در این جلسه بررسی و به تصویب رسید.

تقی پور با اشاره به عملکرد کمیسیون شهرسازی و معماری در بررسی طرح ها و لوایح شورای اسلامی شهر تهران، افزود: عضویت شهر تهران در مجمع جهانی شهرهای اسلامی، الزام‌ شهرداری تهران به شناسایی و تعیین حریم بناها و بافت های تاریخی و میراث فرهنگی و میزان بارگذاری مجاز در حریم آثار مذکور، الزام شهرداری تهران به بارگذاری و تعیین کاربری، تراکم و سایر اقدامات لازم‌ در خصوص املاک شهرداری تهران بر اساس طرح تفصیلی قبل از واگذاری و فروش به غیر و تهاتر، الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه ساماندهی بهره برداری فعال از اماکن میراثی، تاریخی و انقلابی مشاهیر، شهدا تحت تملک شهرداری تهران، صیانت و حفاظت از باغات اراضی مزروعی شهر تهران، ممنوعیت استفاده از شومینه گازسوز و زغال سوز به عنوان یک وسیله گرمایشی در منزل از جمله این طرح ها است.

وی ادامه داد: ممنوعیت استفاده از شومینه گاز سوز و زغال سوز به عنوان یک وسیله گرمایشی در ساختمان ها، حفظ و گسترش درختان خیابان ولی عصر(عج)، الزام شهرداری تهران به اجرای برنامه پیشگیری و کاهش آسیب پذیری و سازگاری با تغییرات آب و هوای شهر تهران، مجوز به شهرداری تهران جهت مساعدت و تقویت فعالیت شورایاری ها در سرای محلات شهر تهران، مجوز به شهرداری تهران جهت مساعدت و تقویت فعالیت شورایاری ها در سرای محلات شهر تهران، تشکیل کمیته ارتقا امنیت عمومی و اجتماعی شهر تهران، الزام‌ شهرداری تهران به ایجاد باغ گل ویژه نابینایان در یکی از بوستان های عمومی، ساماندهی وضعیت سیما و منظر شهری و کیفیت محیطی شهر تهران، طرح جامع روشنایی و نورپردازی فضاهای شهر تهران، طرح احداث بوستان شهر دانش و طبیعت، طرح احداث بوستان ایرانیان از دیگر طرح و لوایح این کمیسیون است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضوابط نصب سایت، آنتن و دکل در شهر تهران، افزود: برنامه راهبردی کمک به توسعه، مقاوم سازی، تعمیر، تجهیز و احداث مساجد و اماکن مذهبی مبتنی بر معماری اسلامی_ ایرانی، ساماندهی، صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مزروعی شهر تهران، الزام شهرداری تهران به توسعه انرژی های نو و تجدید پذیر در شهر تهران، آیین نامه توسعه، ساماندهی و ارتقای کارآفرینی در شهر تهران، برنامه عملیاتی مدیریت بحران و برنامه واکنش اضطراری در مترو فضاهای زیرسطحی از دیگر طرح ها بوده است.

تقی پور به نحوه حمایت شهرداری در جهت پیشگیری و کاهش استفاده از مواد مخدر و مواد روانگردان صنعتی غیر دارویی اشاره کرد و گفت: برنامه عملیاتس کاهش آلودگی صوتی در شهر تهران، تمدید مدت اجرای مصوبه انتقال بخشی از اماکن صنوف و مشاغل مزاحم و آلاینده شهر تهران به خاورشهر، برنامه عملیاتی ترویج و فرهنگ ایثار و مقاومت از دیگر طرح و لوایح این کمیسیون بوده است.

وی با بیان اینکه ۷۷ درصد مردم محلات شهر تهران خواستار اصلاح هندسی معابر و تعریض خیابان ها به منظور ساماندهی ترافیکی معابر شده اند، تاکید کرد: بر اساس آمار به دست آمده ۶۷ درصد مردم محلات و همچنین خواستار افزایش و احداث پایانه اتوبوسرانی، بی آر تی،  تاکسیرانی، مترو و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شده اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ۴۰ درصد مردم‌ محلات شهر تهران خواستار پیش بینی و احداث مسیرهای دسترسی جدید معابر اعم از روگذر، زیرگذر، رمپ و لومپ خیابان ها شده اند.

تقی پور با بیام اینکه ۷۸ درصد محلات خواستار تجهیز و احداث بوستان ها و رسیدگی مناسب به فضای سبز محلی هستند، گفت: ۶۲ درصد محلات خواستار نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای به دست آمده ۷۰ درصد مردم محلات خواستار حضور موثرتر نیروی انتظامی و استقرار کانکس نیروی انتظامی در محلات را دارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تعطیلی 3 جلسه از جلسات شورای شهر، گفت: تعطیلی هفته آخر منتهی به انتخابات، تعطیلی مرسومی است و این تعطیلی در دوره های قبل نیز بوده، چراکه فرصت عادلانه برای کاندیداهایی که عضو شورا نیستند و نمی‌توانند از تریبون شورا استفاده کنند، است.

تقی پور ادامه داد: جلسه این هفته نیز به درخواست برخی اعضا که از لحاظ تایید صلاحیت‌ها دچار مشکل بودند، مطرح شد. به همین دلیل بیشتر اعضا نیز به آن رأی مثبت دادند.

وی با اشاره به تایید صلاحیت‌ تعدادی از اعضای شورای شهر گفت: هنوز خبر رسمی در خصوص این موضوع منتشر نشده اما برخی از اعضا در هیئت استان تایید شده‌اند‌.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: 20 اردیبهشت ماه آخرین مهلت بررسی افراد تایید صلاحیت نشده است.

تقی‌پور با اشاره به علاقه کاندیدها برای شرکت در انتخابات، تاکید کرد: بدون شک علاقه ها را خود افراد باید مطرح کنند اما اینکه بیش از چند هزار نفر کاندیدای شورای شهر شوند و جمع کثیری نیز برای ریاست جمهوری ثبت‌نام کنند، نشان می دهد که قوانین و مقررات دقیق‌تری در این زمینه باید اتخاذ شود.

وی با اشاره به اعلام دارایی های اعضای شورای شهر تهران گفت: بنده خود یکی از طرفداران و امضا کنندگان این طرح بودم و لیست اموال خود را هم ارایه خواهم کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: همه اعضا لیست و دارایی اموال خود را قبل از ورود به شورا به قوه قضاییه ارایه داده اند و بعد از پایان این دوره نیز ارایه خواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار