کرمان؛

موزه خوشنویسی در رفسنجان فعال شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان نیز گفت: تلاش ما برای ماندگاری آثار جشنواره خوشنویسی منتهی به راه ‌اندازی و ایجاد موزه خوشنویسی در رفسنجان شد.

موزه خوشنویسی در رفسنجان فعال شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ایمان محمدآبادی گفت: برای اجرای دومین جشنواره استانی خوشنویسی در رفسنجان در ابتدا 94 اثر در 2 بخش نستعلیق و شکسته نستعلیق به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 63 اثر در بخش نمایشگاهی از 36 هنرمند خوشنویس به مرحله نهایی راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌ های جشنواره و نمایشگاه خوشنویسی آثار منتخب جشنواره است افزود: در هفت شهرستان استان کرمان، هفت نمایشگاه و هفت کارگاه تخصصی خوشنویسی برگزار می‌ شود تا برگزاری این جشنواره تداوم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما برای ماندگاری آثار جشنواره خوشنویسی منتهی به راه‌اندازی و ایجاد موزه خوشنویسی در رفسنجان شد که اقدامات اولیه آن انجام شده و مکانی به صورت موقت توسط شهرداری به این امر اختصاص یافت.
محمدآبادی اضافه کرد: آثار خوشنویسان شهرستان رفسنجان از هم اکنون در این موزه جلوه‌ گری خواهد کرد و این اقدام در راستای ترویج فرهنگ خوشنویسی گامی مؤثر خواهد بود.

در پایان نفرات برگزیده دومین جشنواره خوشنویسی استان کرمان در رفسنجان معرفی شدند.
در رشته نستعلیق محمدمهدی محمودی‌میمند از شهرباک، محمدحسین محسنی‌ راد از کرمان و احمد سیوندی از سیرجان اول تا سوم شدند.

در رشته شکسته نستعلیق نیز حامد قهاری از کرمان اول، زهرا تیموری از کرمان دوم و فاطمه گنج‌ کریمی از کرمان و ایمان نادری‌ پور ازسیرجان به صورت مشترک سوم شدند.
دومین جشنواره استانی خوشنویسی به مدت دو روز در رفسنجان برگزار شد.

انتهای پیام/ح

موزه خوشنویسی در رفسنجان فعال شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار