کرمان؛

جشنواره خوشنویسی خواجوی کرمانی ملی شد

جشنواره 2 سالانه ملی خوشنویسی به نام خواجوی کرمانی از سال آینده در رفسنجان آغاز می شود.

جشنواره خوشنویسی خواجوی کرمانی ملی شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان عضو انجمن خوشنویسان ایران، علی اشرف صندوق آبادی در اختتامیه دومین جشنواره استانی خوشنویسی در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: برنامه 2 سالانه ملی خوشنویسی به نام خواجوی کرمانی با توجه به سابقه تاریخی استان کرمان با موافقت اداره ارشاد استان کرمان وفرمانداری رفسنجان از سال آینده دراین شهر برگزار می شود.

وی افزود: خوشنویسی یک هنر دیرینه است و خاستگاه آن ریشه در ایران، تاریخ و تمدن کشورمان دارد و هنری است که کشورهای دیگر ما را به این هنر می شناسند.


وی بیان کرد: انتظارمان رونق این هنر قدسی در استان کرمان است که جایگاه بالایی دارد.


صندوق‌آبادی خاطرنشان کرد: 2 استاد خوشنویسی با نامهای استاد مجیدطالبی و استاد علی ایزدخواه در رفسنجان هستند که با تلاش و همت این 2 استاد و مجموعه انجمن خوشنویسان و حمایت‌ های متولیان فرهنگی شاهد رونق، رشد و بالندگی خوبی در رفسنجان هستیم.


مجتبی ملک ‌زاده  عضو شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران نیز گفت: شور و شوق و انگیزه هنری را مسئولان باید ایجا کنند که اگر این اتفاق بیفتد و انگیزه‌های لازم برای جوانان ایجاد شود کرمان یکی از قطب‌ های خوشنویسی کشور خواهد بود.
وی تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی قوی در شهرستان رفسنجان وجود دارد که می‌ توانند از هنر در این شهرستان حمایت کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: خوشنویسی یک هنر معنوی است.

وحید محمدی بیان کرد: استان کرمان از نظر کمی در زمینه آموزش هنر خوشنویسی مشکلی ندارد و تعداد زیادی هنرجو در این زمینه در استان کرمان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: 17 آموزشگاه خوشنویسی در استان کرمان وجود دارد و 170 نفر از علاقمندان خوشنویسی در درجه ممتاز، 17 استاد و پنج استاد و فوق ممتاز خوشنویسی در کرمان فعال هستند.

مورخ وکرمان شناس حاضر دراین مراسم نیز گفت: کمال الدین ابوالعطا متخلص به خواجوی کرمانی از جمله شخصیت های برجسته قرن هفتم و هشتم این خطه از کشورمان است او یکی از شاعران آسمانی است و زندگانی خواجوی کرمانی از ابتدا با اعجاز همراه بود.

سید محمدعلی گلاب زاده بیان کرد: بزرگی و عظمت خواجوی کرمانی در عصر خودش از مرزها گذشته بود به طوری که دولتشاه سمرقندی عنوان ملک الفضلا به وی داده بود.

وی با اشاره به اینکه خواجو شخصیت برجسته و دانش پژوه بود تصریح کرد: او به معنای واقعی یک شاعر، نویسنده، منجم، عارف و خداشناس بود و در کنار مجموعه غزلیاتش کتابهای مطلوبی از جمله رساله الباقی و غیره را به رشته تحریر درآورد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار