کرمان؛

مجتمع کشت وصنعت در فهرج راه اندازی می شود

فرماندار فهرج گفت:در نظر داریم یک مجتمع 2 هزار هکتاری کشت و صنعت در منطقه شاهرخ آباد فهرج راه‌اندازی کنیم.

مجتمع کشت وصنعت در فهرج راه اندازی می شودبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  غلامرضا نژادخالقی در حاشیه بازدید جمعی از مدیران استان از منطقه شاهرخ‌آباد و ریگ‌های یلان در کویر فهرج گفت: در نظر داریم یک مجتمع 2 هزار هکتاری کشت و صنعت در منطقه شاهرخ آباد فهرج راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه شاهرخ‌آباد منطقه ممنوعه برای حفر چاه آب کشاورزی نیست، از آب منطقه‌ای استان درخواست داریم میزان تخصیص آب این منطقه را مشخص کنند تا برای جوانان اشتغالزایی صورت گیرد.

نژادخالقی با اشاره به ثبت جهانی کویر لوت تصریح کرد: در کویر این شهرستان ریگ‌های یلان قرار دارند که با ارتفاع 500 متر و دومین تپه‌های شنی جهان به شمار می‌روند و یکی از جاذبه‌های زیبا این منطقه محسوب می‌شوند.

وی افزود: این تپه‌های شنی در نوع خود بی‌نظیر هستند و رونق گردشگری در منطقه شاهرخ‌آباد می‌تواند موجب ایجاد اشتغال زیادی در این شهرستان شود.

فرماندار فهرج گفت: روستای شاهرخ‌آباد یکی از روستاهای قدیمی شهرستان فهرج است که قنات این روستا آبدهی نداشت و موجب مهاجرت روستائیان شده بود.

وی افزود: با تصمیمات صورت گرفته در سال گذشته قنات این روستا در حال مرمت و لایروبی است که تاکنون 80 درصد قنات این روستا لایروبی و مرمت شده است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و می‌تواند 60 هکتار این منطقه را سرسبز کند.

نژادخالقی یادآورشد: این منطقه در کنار ریگ‌های یلان واقع شده و دارای جاذبه‌های گردشگری است و می‌تواند گردشگران زیادی را به این منظقه جذب کند.

انتهای پیام/ح

مجتمع کشت وصنعت در فهرج راه اندازی می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار