کرمان؛

پایان جشنواره قصه گویی مادران در زرند

نخستین جشنواره مادران قصه گو با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

پایان جشنواره قصه گویی مادران در زرندبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، این جشنواره با هدف احیا و ترویج فرهنگ کهن قصه گوی در بین خانواده ها برگزار شد.

محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در آیین پایانی این مراسم با قدردانی از خانواده هایی که با مشارکت و استقبال از این جشنواره به رونق آن افزودند، گفت: همراهی و همدلی مسئولان شهرستان برای اجرای برنامه های فرهنگی هنری به ویژه برای کودکان و نوجوانان قابل تحسین است.

روحی قصه را فرآیندی آموزشی، پرورشی برشمرد و خاطرنشان کرد: وقتی نام قصه و قصه گویی آورده می شود بدون شک برای بسیاری از ما خاطرات خوش کودکی را یادآور می شود.

وی با بیان این که قصه گویی ابزاری برای آموزش غیر مستقیم است، افزود: می توان با بهره گیری از این ابزار قدرتمند بسیاری از نارسایی هایی که در حوزه آموزشی وجود دارد جبران کرد.

وی با اشاره به اینکه خداوند نیز در قرآن با زبان قصه با بندگانش سخن می گوید، یادآور شد: متون کهن ادبیات فارسی ذخیره تمام نشدنی از قصه های پند آموز است که مادران و علاقه مندان به قصه گویی می توانند از آن بهره ببرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان به تاثیر قصه گویی بر افزایش دایره واژگانی و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با اصطلاحات و زبان بومی اشاره و تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر ساله جشنواره بین المللی قصه گویی را با حضور برترین قصه گویان داخلی و خارجی برگزار می کند و در جشنواره سال قبل یک مربی کانونی از کرمان موفق شد پس از ۵ سال رتبه نخست این جشنواره را از آنِ کرمانی ها کند.

روحی با بیان این که قصد داریم در فصل پاییز بخشی از جشنواره قصه گویی استانی را با حضور قصه گویان در روستاها، مدارس و مناطق محروم برگزار کنیم، اظهار امیدواری کرد: جشنواره مادران قصه گو زمینه را برای حضور بیشتر علاقه مندان به این هنر را در بخش آزاد جشنواره قصه گویی استانی فراهم آورده باشد.

وی ادامه داد: همکاری و همدلی مسئولان شهرستان زرند این دلگرمی را می دهد که بتوانیم جشنواره قصه گویی استانی را به میزبانی این شهرستان برگزار کنیم و بار دیگر خاطره ای خوش برای کودکان و نوجوانان زرندی رقم بزنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان اذعان داشت: اگر آینده کشور برایمان با اهمیت است باید در حوزه کودکان و نوجوانان بیش از پیش سرمایه گذاری کنیم.

محمدی شهردار زرند نیز در این مراسم با بیان این که کانون پرورش فکری از سالیان گذشته مرجع، مٲمن و محل بسیار خوبی برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بوده که بار چندین نهاد فرهنگی اجتماعی را نیز به دوش می کشد، گفت: بسیاری از کسانی که کودکی شان در کانون گذشته است اکنون در رده های بالای علمی، تخصصی و مدیریتی هستند که این امر نشان از تاثیرگذار بودن کانون دارد و باید به همت مربیان این مجموعه دست مریزاد گفت.

محمدی با اشاره به این که در شهرداری زرند تلاش داریم تنها محصور به کارهای فیزیکی، عمرانی و شهری نباشیم خاطرنشان کرد: فعالیت های فرهنگی اجتماعی یکی از رسالت های اصلی شهرداری است و تقویت زیرساخت های فرهنگی اجتماعی از اولویت های شهرداری زرند است.

وی با تاکید بر این که اعتقاد داریم مقوله فرهنگ خشت اصلی هر توسعه است، افزود: هر توسعه ای بدون توسعه ی فرهنگی متزلزل و ناپایدار است.

شهردار زرند شکاف فرهنگی بین نسلی را از جمله معضلات جامعه امروز برشمرد و یادآور شد: با همکاری های خوبی که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت گرفته است تلاش داریم با اجرای برنامه های فرهنگی مانند جشنواره مادران قصه گو این فاصله فرهنگی را کم کنیم.

.
در ادامه این مراسم بیانیه هیات داوران جشنواره توسط زهره منتظری مربی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زرند قرائت و برگزیدگان جشنواره در سه سطح قصه گویان بومی، آزاد، و شایسته تقدیر معرفی و تجلیل شدند.

انتهای پیام/ح

پایان جشنواره قصه گویی مادران در زرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار