اهواز؛

هشدار معاون عمرانی استانداری خوزستان به پیمانکار مترو اهواز

معاون عمرانی استانداری خوزستان در خصوص خلع ید پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز در صورت تکمیل نشدن فاز اول خط یک این پروژه تا پایان سال هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرامند هاشمی‌زاده، معاون عمرانی استانداری خوزستان در حاشیه بازدید از فاز اول پروژه قطار شهری اهواز در ایستگاه زیتون کارمندی در این خصوص بیان کرد: تا 6 ماه پیش ریل‌گذاری فاز اول این پروژه انجام نشده بود، اما امروز ریل‌گذاری صورت گرفته نشان‌دهنده تغییر و تحول و پیشرفت این پروژه است.

 

وی افزود: اما از لحاظ سرعت اجرا، پیشرفت این پروژه مورد رضایت نیست، اکنون مشکلات مالی و اعتباری پروژه و مشکلات ناشی از اختلاف حساب پیمانکار حل شده است و سازمان قطار شهری اهواز با تجدید ساختار و ایجاد یک حرکت جدید فعالیت می‌کند.

 

هاشمی‌زاده با اشاره به حل مشکلات ارکان اجرایی پروژه قطار شهری اهواز نظیر شهرداری و سازمان قطار شهری و همچنین تضمین اعتبارات این پروژه اظهار داشت: با توجه به این مسائل و همچنین توجه بیش از پیش دولت به پروژه متروی اهواز، اکنون هم مشکل اعتباری این پروژه و هم مشکل پیمانکار پروژه از نظر هماهنگی‌های لازم حل شده است.

 

معاون عمرانی استانداری خوزستان در خصوص علت خلع ید نکردن شرکت کیسون از پروژه متروی اهواز گفت: مشکلی که در رابطه با خلع ید پیمانکار این پروژه وجود دارد به مشکلات قراردادی پروژه یاد شده باز می‌گردد. به علت ساختار این قرارداد، خلع ید شرکت پیمانکار شرایط خاص خود را می‌طلبد و به راحتی قابل انجام نیست.

 

وی تصریح کرد: در صورتی که پیمانکار این پروژه بر اساس برنامه‌ای جدید که به ما داده عمل نکند، تدارکات لازم برای خلع ید این شرکت از پروژه دیده شده است. در آخرین برنامه‌ای که پیمانکار پروژه به ما اعلام کرد فاز اول خط یک پروژه قطار شهری اهواز که حدود 7 کیلومتر است و از فلکه فرودگاه تا مصلا را در بر می‌گیرد، تا پایان دی ماه اجرا می‌شود و علاوه بر ریل‌گذاری و اقدامات نهایی تا پایان سال ان‌شاءالله شاهد بهره‌برداری از فاز اول خط یک این پروژه خواهیم بود. در غیر این صورت قطعا خلع ید پیمانکار این پروژه پیگیری می‌شود.

 

فرامند هاشمی زاده در بحث تعمیم اعتبارات پروژه قطار شهری اهواز اذعان داشت: تخصیص 50 میلیارد تومان به این پروژه انجام شده و همچنین 300 میلیارد تومان اوراق قرضه در این پروژه آماده انتشار است و علاوه بر این مشکل اعتباری این پروژه حل شده است.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.