اهواز؛

مطلوب بودن وضعیت نقدینگی مترو اهواز

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز وضعیت نقدیندگی مترو این شهرستان را را مطلوب ارزیابی کرد.

مطلوب بودن وضعیت نقدینگی مترو اهوازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ شهرام شاهین‌زاده، مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز با اشاره به وعده محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه در زمینه تخصیص 60 میلیارد تومان اعتبار به قطار شهری اهواز اظهار داشت: آقای نوبخت به قول خود عمل کرده‌اند و موافقت نامه‌ها تبادل و تخصیص داده شده به طوری که در مرحله جذب آن قرار داریم.

وی بیان کرد: آنچه در دست عملیات روسازی است ۶.۸ کیلومتر می باشد، همچنین ۱.۲ کیلومتر ریل را طول خط ریسه کردیم.

شاهین زاده با بیان اینکه این میزان اعتبار تقسیم‌بندی شده که بخش نخست پرداخت شده و موافقت‌نامه بخش دوم نیز تبادل شده است؛ درباره روند اجرای پروژه قطار شهری اهواز اذعان داشت: پروژه‌ای که حدود 3 سال تعطیل بوده راه‌اندازی مجدد آن به راحتی و آسانی نیست آن هم مگاپروژه‌ای همانند قطار شهری که چندین ابر پروژه در آن قرار دارد به طور مثال یک ایستگاه قطار شهری میلیاردها تومان قیمت و برآورد هزینه دارد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز با اشاره به اینکه پروژه قطار شهری اهواز دارای 24 ایستگاه به طول 23 کیلومتر است، تصریح کرد: تمرکز ما بر روی فاز یک پروژه است که در این راستا برنامه زمان‌بندی با توافق پیمانکار و مشاور به نتیجه رسیده اگر چه پیمانکار از زمان جمع‌بندی مقداری عقب‌ است اما عملکردهای فعلی او تا حدودی نشان می‌دهد که تمهیدات لازم را برای تجهیز مجدد کارگاه و سرعت دادن به کار را پیش گرفته است.

وی به گوشزد کردن مراحل و موارد قانونی لازم به پیمانکار اشاره کرد و درباره مباحث مالی پروژه بیان داشت: وضعیت نقدینگی و پولی مناسب است به طوری که خیلی دغدغه مالی نداریم همچنین پروژه آماده روند اجرایی است به همین منظور عزم کارفرما برای آنچه که در کوتاه مدت به مردم و مسئولان وعده داده‌ایم جزم است.

شهرام شاهین‌زاده با بیان اینکه برای راه‌اندازی قطار شهری اهواز تلاش مضاعفی انجام می‌شود که در برابر مردم رو سفید باشیم، اذعان کرد: آغاز روند اجرایی این پروژه شروع شده و کارگاره عملیات روسازی و ریل‌گذاری را آغاز کردیم البته پیش از آن باید تمهیداتی از جمله بتون‌ریزی، قطعات ضربه‌گیر و یک سری کارهای فنی صورت گیرد.

وی گفت: آنچه در دست عملیات روسازی است 6.8 کیلومتر است همچنین 1.2 کیلومتر ریل را طول خط ریسه کردیم. تلاش براین است که تا پایان امسال براساس برنامه زمان‌بندی و هدف مورد نظر، فاز نخست پروژه متروی اهواز به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز در پایان تاکید کرد: ما سر حرفمان هستیم و تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم که تا پایان امسال فاز یک قطار شهری اهواز را به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.