مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلسله

سلسله، قطب تولید گردوی لرستان

بیش از چهار هزار تن گردو امسال در شهرستان سلسله برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلسله گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از چهار هزار و ۱۴۰ تن گردو در شهرستان سلسله برداشت شود.

سپهوند با بیان اینکه شهرستان سلسله با ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت، قطب تولید گردو در استان لرستان است افزود: از این میزان یک هزار و ۸۰۰ هکتار بارور و ۵۰۰ هکتار به صورت غیر بارور است.

وی با بیا اینکه متوسط تولید گردو در شهرستان سلسله در هر هکتار ۲ تن و ۳۰۰ کیلوگرم و در لرستان ۲ تن است گفت: شهرستان سلسله با تولید چهار هزار و ۱۴۰ تن در سال حدود ۳۰ درصد محصول گردوی استان لرستان را تولید می‌کند که از نظر متوسط عملکرد در هکتار و از نظر میزان تولید رتبه اول را در استان دارد.


سپهوند با بیان اینکه در ایران سالانه ۲۳۰ هزار تن گردو تولید می‌شود که سهم شهرستان سلسله از آن یک و هشت دهم درصد است افزود: در کل کشور‌های جهان سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن گردو تولید می‌شود که سهم شهرستان سلسله از این میزان ۱۲ صدم درصد است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلسله گفت: با توجه به تولید گردوی بسیار مرغوب و زیاد در شهرستان سلسله نیاز است که هر ساله در فصل برداشت همایش سالانه‌ای مانند جشنواره انار زیر تنگ سیاب و جشنواره زردآلو دورود با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان سلسله برگزار شود.


سپهوند افزود: برگزاری این جشنواره‌ها موجب ایجاد یک برند کشوری برای گردوی شهرستان سلسله می‌شود.


انتهای پیام /د

وجود ۴ هزار هکتار باغ گردو در دلفان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.