ساری؛

شکل گیری ۲۳ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور

بیش از ۲۳ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد ، ربع قرن گذشته در کشور شکل گرفته و با شتاب خوبی در حال پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بعدازظهر دیروز در آیین افتتاحیه اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری کشور در روستای کارمزد شهرستان سوادکوه گفت: ۱۲ هزار کانون فرهنگی و هنری تاکنون در روستاها شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی مساجد در روستاها، قطبی برای تعامل با مردم و استفاده از ظرفیت جوانان روستایی است، افزود: این پایگاه‌ها می‌توانند نقش موثری در گفتمان‌سازی در حوزه های مختلف مورد نظر جمهوری اسلامی عمل کنند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت : استفاده از روستا و کانون‌های فرهنگی و هنری به عنوان پایگاه کلیدی برای گفتمان‌سازی در دست‌یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی با اشاره به آسیب‌های مهاجرت از روستا به شهرها و حاشیه‌نشینی، گفت: با برنامه‌ریزی صحیح و ایجاد تعادل میان شهر و روستا می‌توان زمینه حضور مردم را در روستا فراهم کرد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به اینکه حامل پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: قرآن، مبنای عمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 سیدهادی حسینی با بیان اینکه فرمان مقام معظم رهبری به عنوان شاکله فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد نظر است و خط ما خط ولایت است، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، زمین بازی عناصر سیاسی نیست و این وزارتخانه برای ارتقای فرهنگ جامعه باید تلاش کند و دخالت گرایش سیاسی در آن موجب فلج‌شدن بخشی از فرهنگ جامعه می‌شود.

وی به اهمیت روستای کار‌مزد در دفاع از انقلاب اسلامی و وجود افراد برجسته در آن، گفت: ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اعتبار عمرانی ندارد ولی به کانون‌های فعال برای ارتقای فعالیت‌ها کمک فرهنگی می‌کند.

حسینی با تقدیر از سیلی محکم توسط شلیک موشک‌ها به سمت گروه‌های تروریستی و دستگیری‌هایی که در داخل انجام شد، گفت: شلیک موشک‌ها به سمت گروه‌های تروریستی پشت ما فرهنگی‌ها را محکم کرد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار