زنجان؛

پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان استان زنجان در خصوص مشکلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه

اصل وام کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه در صورت تایید خسارت آنها از طرف کارشناسان جهاد کشاورزی استان به مدت یک سال استمحال می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ به دلیل شرایط جوی نامناسب استان و کاهش قابل ملاحظه بارندگی‌ها، اغلب کشاورزان قادر به بازدهی اقتصادی مناسب و همچنین بازپرداخت تسهیلات نیستند.
رستمخانی یکی از گندمکاران خدابنده ای با اشاره به خسارت ناشی از بارندگی های نامناسب فصلی وسرمازدگی می گوید امسال متاسفانه به دلیل کاهش عملکرد محصول گندم قادر به پرداخت تسهیلات بانکی نیست وی از مسئولین استانی درخواست رسیدگی و پیگیری و موکول کردن پرداخت سود بانکی به سال آینده شد.
معاون مدیریت وسرمایه گذاری جهادکشاورزی استان زنجان درگفتگوی اختصاصی با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان درخصوص کاهش عملکردمحصول وعدم توانایی کشاورزان در باز پرداخت تسهیلات دریافت شده ازبانک کشاورزی گفت :کشاورزان می توانند درخواست خود را مبنی بر اینکه دچارخسارت و ضرر و زیان شده اند به جهاد کشاورزی استان ارائه کنند .
باقری افزود: با معرفی بدهکاران بانکی دریافت کننده تسهیلات کشاورزی، کارگروهی در تمام شهرستان‌های استان برای بررسی میزان خسارت و تایید آن تشکیل می‌شود و با تایید این کارگروه، برای تسهیلات پرداختی، تصمیم‌گیری می‌شود.
یوسفی رییس بانک کشاورزی نیز در این زمینه به خبرنگارباشگاه خبرنگاران گفت:این بانک همانند سنوات گذشته آمادگی خود را برای مساعت حداکثری به قشر زحمت کش حوزه کشاورزی در چار چوب ضوابط و مقرارت جاری بانک اعلام آمادگی می کند از اینرو به شرط تایید معاذیر مشتریان استمحال اصل تسهیلات سر رسید سال جاری کشاورزان از نظر این بانک بلا مانع است.

 

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.