زنجان؛

رکوردزنی قیمت پیاز در بازار زنجان

افزایش قیمت پیاز در زنجان به عنوان یکی از استان‌های تولیدکننده این محصول کشور تا جایی پیش رفته که قیمت آن در هر کیلو به 4500 تومان رسیده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛قیمت این محصول به عنوان یکی از اقلام پرمصرف در تهیه غذاهای مختلف به گونه‌ای بالا رفته که بسیاری از شهروندان برای خرید این ماده غذایی پرمصرف با مشکل مواجه هستند.
هاشمی رییس اتحادیه بار فروشان و میوه و تره بار استان گفت : این محصول در میادین میوه و تره بار به قیمت 300 تا 3500 به فروش می رسد .
و حالا سوالی که در اینجا پیش می آید آیا این قیمت و سود به جیب کشاورز می رود یا باز هم این دلالان هستند که محصول را با قیمت بسیار کمتر از هزینه تمام‌شده بخرند و درنهایت پس از انتقال به بازار مصرف در شهرها با چندین برابر قیمت بفروشند.
هاشمی در این باره گفت: شاید بخشی از گرانی پياز در بازار به دلالی و واسطه‌گری ارتباط پیدا کند اما این گرانی فقط به وجود واسطه ها ختم نمی شود چرا که هم‌اکنون توليد پياز کاهش داشته و از طرفی هم صادرات این محصول باعث گرانی پیاز در بازار داخل شده است.
مدیر تنظیم بازار استان زنجان در این زمینه گفت: جهاد کشاورزی بر قیمتهای محصولات کشاورزی از مزرعه تا میدان نظارت دارد و در صورت تخلف پیگیری و رسیدگی می کند.
جعفری با بیان اینکه قیمت عرضه شده محصول  پیاز در بازارعقلانی و منطقی نیست گفت: بطوریکه در نکات مختلف شهر محصول به قیمتهای متفاوت  حتی تا قیمت 4500 عرضه می شود.
وی نیز دلالان و برخی واسطه ها را یکی از عوامل دخیل در گرانی قیمت‌ها و فشار بر مصرف‌کننده عنوان کرد.
وی ادامه داد:در همین زمینه لازم است اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن و تجارت و مدیریت بازرسی اتاق اصناف به عنوان متولیان امر بازرسی های خود را بر بازار تشدید کنند.
گفتنی است: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف قیمت می توانند  با شماره تلفن 124 تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/ن

 

 

افزایش قیمت پیاز در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.