قرارداد ۳۹ میلیون دلاری لاکهید مارتین با ۷ کشور برای ارتقای سامانه دفاع موشکی پاتریوت

شرکت هوافضا و تجهیزات نظامی آمریکایی «لاکهید مارتین» قصد دارد سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در ۷ کشور ارتقا دهد.

قرارداد ۳۹ میلیون دلاری لاکهید مارتین با ۷ کشور برای ارتقای سامانه دفاع موشکی پاتریوتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ وزارت دفاع آمریکا در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد شرکت تسلیحاتی «لاکهید مارتین» بر اساس قرارداد ۳۹ میلیون دلاری خود با ۷ کشور خارجی، سامانه دفاع موشکی پاتریوت در این کشور‌ها را ارتقا می‌دهد.

بر این اساس، لاکهید مارتین ضمن ارتقای سامانه دفاع موشکی پاتریوت، موظف به ارائه پشتیبانی مهندسی، تعمیر و نگهداری از این سامانه در آلمان، هلند، کویت، عربستان سعودی، تایوان، ژاپن و امارات متحده عربی است.

وزارت دفاع آمریکا در این باره توضیح داد این قرارداد که ارزش دقیق آن ۳۹ میلیون ۲۱۹ هزار دلار است، با هدف افزایش قدرت رهگیری موشک‌های بالستیک و کروز در کشور‌های که مجهز به سامانه دفاع موشکی پاتریوت هستند، منعقد شده است.

با تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره و خاورمیانه، کشورهای کویت، عربستان سعودی، تایوان، ژاپن و امارات متحده عربی اقدامات خود برای تقویت دفاع هوایی را آغاز کرده‌اند.

شرکت آمریکایی لاکهید مارتین، پیش از این با امضای قراردادی آمادگی خود را بمنظور تامین مجموعه‌ای متنوع از سلاح‌های سنگین پیشرفته را به ارزش ۲، ۸ میلیارد دلار برای عربستان اعلام کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار