اسپوتنیک گزارش داد:

"لاکهید مارتین" و "بوئینگ" دو برنده بزرگ قرارداد تسلیحاتی ترامپ با سعودی‌ها

دو کمپانی بزرگ تولیدکننده سلاح در آمریکا بزرگترین ذی‌نفع قرارداد تسلیحاتی دونالد ترامپ با عربستان سعودی هستند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ شرکت‌های "لاکهید مارتین" و "بوئینگ" بزرگترین برندگان معامله ۱۱۰ میلیارد دلاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با سعودی‌ها هستند. لاکهید مارتین و بوئینگ به ترتیب در انتظار درآمدی بالغ بر ۲۸ و ۵۰ میلیارد دلار از این معامله هستند.

بوئینگ که مالک نیمی از این شیرینی ۱۱۰ میلیارد دلاری است، در دو بخش نظامی و تجاری برخی از تجهیزات مورد نیاز سعودی‌ها را تامین خواهد کرد؛ ولی این شرکت به جزئیات محصولاتی که قرار است به عربستان تحویل دهد اشاره‌ای نکرده است.

شرکت بوئینگ چندی پیش در بیانیه‌ای از سرمایه گذاری مشترک این کمپانی با عربستان خبر داد و اعلام کرد خدمات این شرکت به سعودی‌ها شامل طیف وسیعی از سامانه‌های نظامی خواهد بود.

لاکهید مارتین، دیگر شرکت آمریکایی تولیدکننده تسلیحات قرار است مجموعه‌ای رنگانگ از سلاح‌های سنگین پیشرفته را به ارزش ۲۸ میلیارد دلار برای عربستان تامین کند. این تجهیزات نظامی شامل ۱۵۰ فروند بالگرد "بلک هاوک"و کشتی‌های جنگی ساحلی موسوم به (LCS) که قرار است جایگزین کشتی‌های جنگی "مولتی میشن" شوند. لاکهید مارتین همچنین خود را برای فروش سامانه دفاع موشکی تاد به کشورهای حوزه خلیج فارس آماده می‌کند. "جرد کوشنر"، داماد دونالد ترامپ به واسطه دوستی با "ماریلین هیوسن" مدیر عامل لاکهید مارتین، موفق‌ترین دلال این معامله محسوب می‌شود.

شرکت "ریتون" نیز به واسطه فروش کلاهک بمب‌های هدایت لیزری و شرکت "جنرال داینامیکس" با ثبت سفارش تانک‌های M۱A۲ از دیگر شرکتهای ذی‌نفع این قرارداد بزرگ هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار