اصفهان؛

اهدا ۱۶۰۰ واحد خون در سومین شب‌ قدر

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: بیش از ۱۶۰۰ واحد انواع فرآورده‌های سلولی و پلاسمایی در سومین شب قدر تولید و ذخیره شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید زینلی، مدیرکل انتقال خون استان اصفهان  گفت: در سومین شب از شب‌های قدر بیش از ۸۵۰ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند که از این تعداد ۶۵۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: از این تعداد خون اهدایی بیش از ۱۶۰۰ واحد انواع فرآورده‌های سلولی و پلاسمایی تولید و ذخیره شد که به تدریج در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: اهدای خون در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان نسبت به زمان مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار اهدا خون مربوط به شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با بیش از ۱۰۵۰ واحد خون است، اظهار کرد: مردم نوع‌دوست اصفهان در نخستین شب از شب‌های قدر بیش از ۶۲۰ واحد خون اهدا کردند.

زینلی با اشاره به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دائمی است، از اهداکنندگان خواست به‌ صورت مستمر و تدریجی به مراکز اهدا خون مراجعه کنند.

وی بابیان اینکه ۹۷ درصد از خون‌های اهدایی مربوط به آقایان و ۳ درصد مربوط به خانم‌ها است، از بانوان خواست تا در این امر انسان‌دوستانه مشارکت بیشتری داشته باشند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.