اصفهان؛

دولت یازدهم اقدام های ارزشمندی در حمایت از زنان انجام داده است

معاون فرماندار آران و بیدگل گفت: اقدام های ارزشمندی در حوزه حمایت از زنان در سال های اخیر در دولت یازدهم اتفاق افتاده که توانسته دستاوردهای بسیار ارزشمندی را به همراه داشته باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیمحمد یوسفیان امروز در جلسه کارگروه بانوان و خانواده  افزود: تقویت نهاد خانواده و افزایش رضایت مندی در زندگی خانوادگی، تقویت جایگاه زنان و نگاه برابر به استعدادهای علمی، پژوهشی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آنان، پوشش خدمات بیمه ای برای همه زنان سرپرست خانوار و تسهیل فرآیند قانونی ساعت کار بانوان شاغل در اداره ها از جمله اقدام های ارزشمند دولت یازدهم در حوزه بانوان و خانواده است.
 
وی با اشاره به سیاست های اشتغال زنان در جمهوری اسلامی بیان کرد: اشتغال بانوان در شغل های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اداری از جمله لوازم تحقق عدالت اجتماعی و تعالی جامعه است.
 
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با این رویکرد بحث توان افزایی اجتماعی و اقتصادی زنان از طریق ایجاد فضای مشارکت و گسترش آموزش، ارتقای دانش، مهارت و توانایی حرفه ای را در دستور کار دارد و از اشتغال زنان با تاکید بر کسب و کارهای خرد، مشاغل خانگی و تقویت تعاونی ها بویژه برای زنان سرپرست خانوار و روستایی و افزایش آگاهی عمومی آنان حمایت می کند.
 
یوسفیان تصریح کرد: نگاه دولت تدبیر و امید به زنان از نوع جنس دوم نیست بلکه معتقد است زنان در کنار مردان می توانند نقش اساسی در توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داشته باشند.
 
وی با بیان این که یکی از رکن های توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در هر جامعه ای نیروی انسانی است خاطرنشان کرد: تمام امکانات باید برای فراهم کردن بستری مناسب برای فعالیت زنان تدارک دیده شود و توسعه بدون مشارکت زنان در شهرستان میسر نخواهد بود.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.