اصفهان؛

ضرورت برنامه ریزی برای جذب گردشگران تابستانی در آران و بیدگل

فرماندار آران و بیدگل گفت: با توجه به شروع فصل گرما و آمادگی گردشگران برای بازدید از جاذبه های گردشگری این شهرستان، برنامه ریزی جهت جذب گردشگران در فصل تابستان ضروری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ابوالفضل معینی نژاد  در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل ابراز کرد: با بسترسازی مناسب و برنامه ریزی مدون می توان از منافع فراوان صنعت گردشگری همراه با سود اقتصادی بهره برد و در این راستا دستگاه های اجرایی شهرستان باید با هماهنگی و نظارت مستمر برای جذب گردشگر تلاش کنند.
 
وی وجود آثار تاریخی و طبیعی جذاب در آران و بیدگل را دلیل مهم برای حضور گرشگران داخلی و خارجی در فصل های مختلف سال در شهرستان بیان کرد و افزود: کویر مرنجاب و چاله های سنبک، وجود امام زاده های عظیم الشان، شهر زیرزمینی نوش آباد و کویر سیازگه ابوزیدآباد از جمله آثار تاریخی در آران و بیدگل است که می تواند موجب جذب گردشگر شود.
 
فرماندار آران و بیدگل با اشاره به روز جهانی صنایع دستی یکی از راه های شناخت اقوام را دیدن صنایع دستی و هنرهای کاربردی آنها دانست و افزود: آثار صنایع دستی از اعماق فرهنگ ها و باورهای یک منطقه و دیار خلق می شود و هنرمند خلاق می تواند روحیات و بافت فرهنگی را در اثرش نقش آفرینی کند.
 
وی با تاکید بر صیانت از صنایع دستی و میراث فرهنگی آران و بیدگل گفت: این صنعت موجب ایجاد همبستگی و ارتباطات بیشتر در میان مردم و کیفیت بخشی فرهنگ های مختلف می شود و در کشور ما نیز صنایع دستی با اتکا به پشتوانه غنی فرهنگ ایرانی اسلامی، به نحو چشمگیری گسترش یافته است.
 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.