اصفهان؛

بازدید یک میلیون گردشگر خارجی از اثرهای تاریخی استان اصفهان

استاندار اصفهان گفت: در چهار سال گذشته با برطرف کردن مشکلات بین المللی در قالب برجام نزدیک به یک میلیون نفر گردشگر خارجی از اثرها و بناهای تاریخی این استان دیدن کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور دیشب در حاشیه افتتاح مرحله اول طرح مجتمع گردشگری آترینا در کاشان درگفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: استقبال گردشگران خارجی به گونه ای بود که در طول تمام سال 92، 65 هزار نفر از اثرهای تاریخی استان دیدن کرده بودند و این رقم در سال 95 به 330 هزار نفر رسید.

وی افزود: این روند ادامه داشت تا اینکه فقط در فروردین ماه امسال 85 هزار نفر گردشگری خارجی از استان اصفهان دیدن کردند و این بیانگر آن است که در طی این چهار سال حضور گردشگران در این استان رشد 8 برابری داشته است.

وی تاکید کرد: در برنامه ای پنج ساله پیش بینی شده است حداقل سالانه یک میلیون نفر گردشگر خارجی و 10 میلیون نفر گردشگر داخلی از استان اصفهان دیدن کنند که با روندی که انجام شده، امکان تحقق این مهم وجود دارد.

استاندار اصفهان رتبه این استان به لحاظ جذب گردشگر فرهنگی نه گردشگری مذهبی در کشور را در قیاس با استان فارس، رتبه نخست بیان کرد.

وی یکی از مزیت های بسیار مهم و بزرگ استان اصفهان و منطقه کاشان را گردشگری بیان کرد و گفت: در برنامه توسعه 20 ساله در قالب طرح آمایش سرزمین دو هدف علم و فناوری و گردشگری ترسیم شده است.

مرحله اول طرح مجتمع گردشگری آترینا (شرکت نشاط آوران سیلک) با اعتباری افزون بر 180 میلیارد ریال با حضور استاندار اصفهان به بهره برداری رسید.
این مجتمع گردشگری توسط بخش خصوصی در فضایی به مساحت 2950 مترمربع ساخته شده که شامل حمام سنتی، استخر، سالن های ورزشی و بازی است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.